دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت غیرمنتظره برای گفت‌وگو با یکدیگر ملاقات کردند.

روزنامه تاگس اشپیگل از بیت‌المقدس گزارش داد، موضوع این گفت‌وگوها روند صلح خاورمیانه بود و علاوه بر این آنها خود را برای مذاکره‌ای با جرج بوش، رییس جمهور آمریکا آماده کردند.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در قدس ملاقاتی یک ساعت و نیمی داشتند.

آنگونه که صائب عریقات، رییس مذاکره‌کنندگان فلسطینی در برابر خبرنگاران در رام الله اعلام کرد، عباس از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است تا در همکاری با مصر در نوار غزه آتش بس حاکم شود.

نوار غزه در کنترل حماس است. پس از حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه که در آن بیش از 130 فلسطینی به شهادت رسیدند، عباس به طور مرتب ملاقات‌هایی را با اولمرت از اوایل ماه مارس انجام داشته است.

بنا به گفته دو طرف، در جریان دیدار عباس و اولمرت همچنین درباره تدارک ملاقات این دو سیاستمدار با رییس جمهور آمریکا نیز صحبت شده است.

همچنین عباس قصد دارد در تاریخ 18 آوریل ملاقاتی را در مسکو با ولادیمیر پوتین که دوره ریاست جمهوری‌اش در روسیه رو به پایان است، داشته باشد. وی سپس در تاریخ 24 آوریل برای ملاقات با بوش به آمریکا خواهد رفت. رییس جمهور آمریکا هشتم و نهم ماه مه به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل به بیت‌المقدس می‌رود.

طرف‌های درگیر در ماه نوامبر در اجلاس خاورمیانه‌ای در دارفور بر سر این موضوع توافق کردند که در دوران زمامداری بوش تا ژانویه 2009 بر سر توافقنامه صلح به توافق دست یابند.

با این حال این مذاکرات با نکات مجادله‌برانگیز متعددی مواجه است که از جمله آنها می‌توان به شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی، وضع آینده بیت‌المقدس، مرزکشی و مساله آوارگان اشاره کرد.

کد خبر 48710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز