شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

مرحله نخست آزمایش بالینی واکسن کرونا در موسسه ملی آلرژی‌ها و بیماری‌های عفونی آمریکا چند هفته پیش با موفقیت برگزار شد. اگر آزمایش بعدی این واکسن نیز موفقیت‌آمیز باشد، اواخر پاییز یا اوایل زمستان آماده خواهد شد. 

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی‌ها و بیماری‌های عفونی آمریکا، گفت: در صورتی که از ایمن و مؤثر بودن واکسن ضد کرونای شرکت مدرنا اطمینان حاصل شود، این واکسن اواخر پاییز یا اوایل زمستان آماده خواهد شد.

واکسن تجربی ویروس کرونا که توسط شرکت مدرنا ساخته خواهد شد، در صورت موفقیت‌آمیز بودن تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را به سرعت دریافت می‌کند تا مسیر رسیدن به آن کوتاه‌تر شود.

مُدرنا یک شرکت زیست‌فناوری مستقر در کمبریج، ماساچوست است که بر داروپژوهی و توسعه دارو بر پایه «RNA پیامبر» متمرکز است.

این شرکت یکی از ۸ شرکتی است که به سرعت برای ساخت واکسن ضد کرونا وارد عرصه شد و مرحله نخست آزمایش بالینی آن را چند هفته پیش برگزار کرد. آزمایش بعدی این واکسن قرار است آخر این ماه برگزار شود.

در حال حاضر نیز سازمان غذا و داروی آمریکا بر روند ساخت واکسن شرکت مذکور نظارت دارد تا نتیجه حاصل از آن زودتر اعلام شود.

این شرکت در تلاش است یک واکسن ایمن و مؤثر را علیه ویروس کرونا بسازد که تاکنون به مرگ بیش از ۲۸۷ هزار نفر در سراسر جهان منجر شده است.

فاوچی تأکید کرد: موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایش‌های بالینی شرکت مدرنا از این جهت که اگر بیش از یک واکسن موفق ساخته شود در دسترس بودن جهانی آن آسان‌تر است، حائز اهمیت است. 

کد خبر 512220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha