جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مراسمی برای معرفی نامزدهایش برای مقام‌های بهداشتی در کابینه قول داد ۱۰۰ میلیون واکسن کرونا در ۱۰۰ روز نخست ریاست‌جمهوریش تزریق شود.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین جو بایدن در جریان این مراسم در روز سه‌شنبه در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور آمریکا دوباره بر درخواستش از آمریکاییان را برای ماسک زدن همگانی در ۱۰۰ روز نخست حکومتش تاکید کرد.

بایدن همچنین قول اجرای یک طرح کارآمد توزیع واکسن کرونا را داد و خواستار «۱۰۰ میلیون تزریق واکسن در ۱۰۰ روز نخست ریاست‌جمهوریش» شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که شمار موارد کرونا در آمریکا از ۱۵ میلیون مورد گذشته است.

بر اساس آخرین داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز ۱۵۰۱۹۰۹۲ آمریکایی دچار کروناویروس شده‌اند و ۲۸۴۸۸۷ نفر به این علت درگذشته‌اند.

آمریکا بیش از کشوری در جهان موارد کرونا را گزارش کرده است. هند با گزارش ۹۷۰۳۷۷۰ مورد کرونا با فاصله زیاد در مقام دوم است.

جو بایدن سه هدف اصلی را برای پاسخ اولیه به پاندمی کرونا در ابتدای کارش اعلام کرد:

۱- ماسک زدن «در هر جایی که ممکن است» ضروری شود.

۲- ۱۰۰ میلیون واکسن تزریق شود.

۳- اکثریت مدارس بازگشایی شوند.

بایدن در این مراسم خاویر بسرا را به عنوان نخستین فرد لاتین‌بار نامزد وزارت بهداشت و خدمات انسانی کرد.

دکتر آنتونی فاوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که به عنوان چهره‌ای شاخص در مبارزه با شیوع کرونا در آمریکا شناخته شده است، مشاور پزشکی ارشد  حو بایدن خواهد بود. فاوچی که به طور مجازی در مراسم حاضر بود ضمن تشکر از بایدن پاندمی کرونا را سخت‌ترین مورد در طول تاریخ آمریکا خواند

کد خبر 571348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha