دانشگاه آکسفورد در یافتن دارویی موثر برای بیماری کوویدـ۱۹ به خوبی در حال پیشرفت است و انگلیس قصد دارد در صورت موفقیت‌آمیز بودن تمامی مراحل آزمایش بالینی تا ماه سپتامبر سال جاری برای ۳۰ میلیون انگلیسی واکسن کوویدـ۱۹ تولید کند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اسکای‌نیوز نوشت: آلوک شارما، وزیر کسب‌وکار انگلیس، به تازگی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد این کشور تا ماه سپتامبر سال جاری واکسن کوویدـ۱۹ را آماده خواهد کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه آکسفورد در یافتن دارویی موثر برای بیماری کوویدـ۱۹ به خوبی در حال پیشرفت است.

شارما با اشاره به این‌که برای غلبه بر این بیماری باید یک واکسن ایمن تولید کنیم، گفت: دولت انگلیس تاکنون بیش از یک‌چهارم یک میلیارد پوند برای توسعه واکسن کوویدـ۱۹ هزینه کرده است.

وی توضیح داد: ماه گذشته من انتخاب یک کارگروه جدید برای تولید واکسن کوویدـ۱۹ را به همگان اعلام کردم و حال مفتخرم که بگویم دانشمندان ما با سرعت در حال تولید واکسنی هستند که کروناویروس را شکست خواهد داد.

شارما افزود: تمامی مراحل بالینی واکسن کرونا ساخت دانشگاه آکسفورد به خوبی در حال پیشروی است.

این وزیر انگلیس در ادامه صحبت‌های خود به کار تحقیقاتی محققان کالج سلطنتی لندن هم اشاره کرد و گفت: محققان این دانشگاه هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و قرار است واکسن ساخت آن‌ها در اواسط ماه ژوئن سال جاری به مرحله آزمایش بالینی برسد.

تاکنون دولت انگلیس ۴۷ میلیون پوند برای واکسن‌های ساخت دانشگاه آکسفورد و کالج سلطنتی لندن سرمایه‌گذاری کرده است و به‌تازگی برای کمک به تسریع کار آن‌ها ۸۴ میلیون پوند دیگر هم بودجه جدید به توسعه واکسن اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این بودجه جدید به تولید انبوه واکسن دانشگاه آکسفورد کمک خواهد کرد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی، مردم انگلیس به زودی در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد. شرکت داروسازی آسترازنکا (AstraZeneca) با دانشگاه آکسفورد همکاری خواهد کرد تا ۳۰ میلیون دوز از واکسن کوویدـ۱۹ این دانشگاه را تا سپتامبر سال جاری به تولید برساند، البته توافق آکسفورد و این شرکت تولید مجموعا ۱۰۰ میلیون دوز است.

بنابر اعلام این وزیر دولت انگلیس، برای نخستین بار خود انگلیس به این واکسن دسترسی پیدا خواهد کرد، ولی قرار است واکسن با هزینه‌ای پایین در اختیار کشورهای در حال توسعه هم قرار گیرد.

کد خبر 512869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha