مدیر شرکت داروسازی آسترازنکا از تولید انبوه واکسن کرونای تولیدشده در دانشگاه آکسفورد خبر داد. این شرکت قراردادی را برای تولید ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن امضا کرده است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از پرس‌اسوسیشن نوشت: پاسکال سوریوت، مدیر ارشد اجرایی شرکت داروسازی آسترازنکا، اعلام کرد این شرکت تولید واکسن کوویدـ۱۹ را که دانشگاه آکسفورد توسعه داده، آغاز کرده است. به این ترتیب اگر واکسن مذکور در آزمایش‌های بالینی موفقیت‌آمیز باشد، در پاییز امسال برای عموم مهیا خواهد بود.

این در حالی است که آزمایش‌های واکسن تولیدی آکسفورد در برزیل آغاز شده است. در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در این کشور بسیار زیاد است و محققان قصد دارند با آزمایش واکسن در این کشور تاثیرگذاری آن را بهتر بررسی کنند.

سوریوت در این باره گفت: ما هم‌اکنون تولید این واکسن را آغاز کرده‌ایم و احتمالا تا زمانی که نتیجه آزمایش‌های بالینی مشخص شود آن‌ها را برای مصرف آماده کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: البته چنین تصمیمی خطرهایی نیز دارد، اما این موارد خطرهای مالی است. منظور از خطر مالی آن است که اگر واکسن کارآمد نباشد، ما تا پایان آگوست مطلع می‌شویم و تمام مواد و واکسن‌های تولیدشده بی‌مصرف خواهد بود.

به گفته سوریوت، این شرکت داروسازی از تامین ذخیره واکسن سودی دریافت نمی‌کند. او در این باره توضیح داد: احساس می‌کنیم در برخی شرایط شرکت‌ها باید بدون در نظر گرفتن سودآوری به حل مشکل کمک کنند.

شرکت آسترازنکا قراردادی با سازمان ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی اپیدمی (Cepi) امضا کرده است تا ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن توسعه‌یافته دانشگاه آکسفورد را تولید و برای دسترسی عموم مردم در سراسر جهان فراهم کند.

کد خبر 518403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha