رئیس شرکت داروسازی آسترازنکا می‌گوید پژوهشگران به فرمول موفقی برای بالا بردن اثربخشی واکسن کرونای ساخت این شرکت دست یافته‌اند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس پاسکال سوریوت، مدیر عامل شرکت آسترازنکا به روزنامه ساندی تایمز گفت پژوهشگرانی که واکسن این شرکت را ساخته‌اند به «فرمولی موفق» دست یافته‌اند که آن را به اندازه واکسن‌های رقیب شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا اثربخش می‌کند.

برخی کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند که واکسن آسترازنکا که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته می‌شود، ممکن است به اندازه واکسن فایزر که از قبل در بریتانیا و سایر کشورهای در حال توزیع است، موثر نباشد. نتایج ابتدایی نشان می‌دهند که واکسن آسترازنکا در پیشگیری از کووید-۱۹ حدود ۷۰ درصد اثربخشی دارد، در حالیکه اثربخشی واکسن فایزر و همکار آلمانی‌اش بیونتک ۹۵ درصد است.

سوریوت گفت: «ما فکر می‌کنیم به فرمول موفقی دست یافته‌ایم و اینکه چگونه اثربخشی آن را پس از تزریق دو دوز با اندازه واکسن‌های دیگر برسانیم.»

«من نمی‌توانم چیزی بیشتری در این باره بگویم، زیرا در آینده نتایج واکسن منتشر خواهند شد.»

دولت بریتانیا می‌گوید سازمان ناظر دارویی این کشور در حال بازبینی داده‌های نهایی کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن آسترازنکا است.

انگلیس آماده توزیع واکسن کرونای آسترازنکا می‌شود 

سوریوت در پاسخ به سوالی درباره اثربخشی این واکسن در برابر گونه جدید کروناویروس که در بریتانیا در حال انتشار است، گفت: «تا به حال، فکر می‌کنیم که این واکسن باید موثر باقی بماند. اما نمی‌توانیم در این باره مطمئن باشیم، بنابراین این موضوع را آزمایش خواهیم کرد.»

مقامات بریتانیایی سویه جدید ویروس را مسئول میزان فزاینده عفونت‌ها در این کشرو دانسته‌اند. آنها می‌گوید این سویه جدید بسیار واگیرتر است، اما تاکید می‌کنند که شاهدی در این باره وجود ندارد که این ویروس بیماری شدیدتری ایجاد کند.

جهش جدید ویروس کرونا باعث انتشار سریع‌تر آن شده است

مدیر بیوان‌تک: واکسن ما روی گونه جدید ویروس کرونا هم موثر خواهد بود

کد خبر 576006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha