همشهری آنلاین: انتشارات ویستار به دلیل آنچه که ناشرش پیشنهاد غرفه در میان سازمان‌های دولتی از سوی دست اندرکاران نمایشگاه عنوان کرد، از حضور در نمایشگاه کتاب سرباز زد.

فرخنده حاجی زاده، مدیر انتشارات ویستار ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: ابتدا نشر ویستار را با انتشارات جامه دران در یک غرفه قرار دادند که با اعتراض من یکی از دست اندرکاران نمایشگاه گفت که شما در ارزیابی ما صفر گرفتید و به همین دلیل غرفه‌ای در اختیار شما قرار نمی‌دهیم.

حاجی زاده گفت نامه‌ای به آقای پرویز نوشتم و از ایشان تقاضای غرفه مجزا کردم که ایشان زیر نامه نوشتند غرفه‌ای در میان ناشران سازمان‌های دولتی به ما اختصاص دهند که عملا جای پرت و دور افتاده‌ای بود و من نپذیرفتم .چرا که نشرما نشری خصوصی است و همانند سایر ناشران باید در فضای شبستان مکانی برای عرضه کتاب داشته باشد و جالب توجه این که در زمانی که من این پیگیری ها را انجام می‌دادم در بخش حروف واو که هم حروف با ابتدای نشر ویستار است، فضایی برای اختصاص دادن وجود داشت.

وی گفت کتاب‌های نشر ما نه مشکل سیاسی دارند و نه حتی مشکل فرهنگی و همه آنها هم از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اندو من هنوز این رفتار دست اندرکاران  در نیافته‌ام و ضمن آنکه نمی‌دانم ملاک های آنها برای ارزیابی و نمره دادن به ناشران چیست.

مدیر انتشارات ویستار که چندی قبل در دعوایی حقوقی  کتابفروشی‌اش در خیابان کریم‌خان زند را با حکم قوه قضایی پس گرفته بود به همشهری آنلاین گفت که از فردا (شنبه) کتابفروشی‌اش را آب و جارو خواهد کرد و 70 عنوان کتابی را که منتشر کرده با 20 درصد تخفیف به معرض فروش خواهد گذاشت. [نامه به رئیس قوه قضاییه درباره یک کتابفروشی]

کد خبر 50597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز