گروه ادب و هنر: 26 روز دیگر، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلای تهران افتتاح می شود؛ اگرچه هنوز مشکلاتی که بر سر برگزاری این نمایشگاه در مصلا بود، همچنان ادامه دارد.

محسن پرویز، رئیس بیست و یکمین نمایشگاه  بین‌المللی کتاب تهران از رئیسان نمایشگاه‌های شارجه، کویت، یونان،  مغرب، اندونزی و روسیه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت کرده است،

شرکت حمل‌ونقل هواپیمایی هما اعلام کرده، به ناشران خارجی که برای حمل و نقل کتاب‌هایشان از این خط هوایی استفاده کنند، 70 درصد تخفیف می‌دهد و راهنمایی و رانندگی شهر تهران از حالا برای ایام برگزاری این نمایشگاه تدابیری ویژه اندیشیده است؛ تمهیداتی مثل افزایش وسایل حمل‌ونقل عمومی، طرح زوج و فرد کردن خودروها، مستقر شدن نیروها در مناطق اطراف محل برگزاری نمایشگاه و مشخص کردن پارکینگ‌ها، که البته برنامه‌های ویژه‌ نمایشگاه کتاب در کمیته‌ای از سوی راهنمایی و رانندگی تهران در فروردین‌ماه برگزار خواهد شد. 

با این حال عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرده، باغ کتاب امسال در فضایی در حدود 45هزار متر زیربنا، تأسیس خواهد شد و ابراز امیدواری کرده با تأسیس این مکان، نمایشگاه کتاب در طول سال و به‌طور دائمی باشد. 

علیرضا دبیر همچنین از برگزاری 4 جلسه در شورای شهر با محوریت چگونگی برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داده و افزوده است: نمایشگاه کتاب امسال هم مانند سال گذشته در مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد و به همین دلیل هماهنگی‌ها با شهرداری، راهنمایی و رانندگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و موضوعاتی مانند زمان آغاز به کار مترو در ایام برگزاری نمایشگاه و نحوه‌ جابه‌جایی مراجعان به نمایشگاه بررسی شده است.

اما در سوی دیگر میدان، ناشران کماکان از برگزاری نمایشگاه در مصلا دلخورند و این را بر دیگر گلایه های خود افزوده اند؛ گلایه هایی مثل معطل ماندن کتاب‌های ناشران در اداره کتاب ارشاد. به گزارش همشهری آنلاین، چندی پیش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درنامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی خواست برای این معضل چاره جویی کند. در ا بتدای این نامه که با امضای رئیس اتحادیه ارسال شده، با اشاره به نشست‌های مکرر اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با مسئولان معاونت فرهنگی و اداره کتاب درباره چگونگی نظارت بر کتاب، آمده است: متأسفانه در این فاصله زمانی به‌نظر می‌رسد که تحولی در این حوزه اتقاق نیفتاده یا اینکه اگر تغییراتی صورت گرفته انعکاسی در میان صنف نداشته است.

کد خبر 47654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز