سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرای اهل قلم درنظر دارد بیش از 200 نشست تخصصی را با حضور نویسندگان و صاحب‌نظران اهل قلم در نمایشگاه کتاب امسال برگزار کند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 12 تا 22 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 20 شب در مصلای تهران دایر است.

به گزارش‌ واحد مرکزی خبر، علی شجاعی ‌صائین در گفتگو با ستاد خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برنامه‌های سرای اهل قلم امسال در سه بخش سرای اصلی واقع در جنب بخش بین‌الملل، سرای کودک و نوجوان واقع در طبقه دوم رواق شرقی و کارنامه نشر در جنب سرای کودک است که در مجموع بیش از 200 نشست خواهد شد.

وی افزود: در سرای اصلی اهل قلم بیش از 60 نشست (6 نشست در هر روز) پیش‌بینی شده است که عمده موضوعات فرهنگی مطرح شده شامل سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب، بزرگداشت شخصیت رودکی و غزالی، نوآوری و شکوفایی ونقد و بررسی برخی کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب خاطرنشان کرد: سرای کودک و نوجوان نیز آمادگی برگزاری حدود 40 نشست تخصصی را در ایام برگزاری نمایشگاه خواهد داشت، که صبح‌ها به بررسی کتاب‌های کمک آموزشی پرداخته می‌شود و عصرها نیز کتاب‌های کودک ونوجوان مورد نقد و بررسی صاحب‌نظران و نویسندگان قرار می‌گیرد.

شجاعی با بیان اینکه بخش کارنامه نشر سرا نیز آمادگی برگزاری 40 نشست تخصصی و کارگاه آموزشی در مباحث کتاب‌شناسی و کتابداری و شابک را خواهد داشت در ادامه اظهار داشت: علاوه بر سه بخش ذکر شده، سرای اهل قلم آمادگی حمایت و مشارکت در بیش از 50 نشست تخصصی در غرفه‌های ناشران متقاضی را نیز خواهد داشت.

کد خبر 50392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز