همشهری آنلاین: کودکانی که با اصالت‌ها و هویت‌ ایرانی خود بیشتر آشنا هستند کمتر تحت تأثیر فرهنگ‌های بیگانه قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدرا... اسدبیگی معاون فرهنگی کانون در جشنواره نقش خورشید با بیان این مطلب گفت: مدگرایی نتیجه ناآشنایی کودکان با فرهنگ و هویت اصیل ایرانی ماست و بچه‌ها وقتی بدانند ما بهترین لباس‌ها، معماری، تزیینات و صنایع دستی را در اختیار داریم، دیگر مغلوب ظاهرسازی بیگانگان نمی‌شوند.

وی که در مراسم گشایش چهاردهمین جشنواره یک هفته با کانون با عنوان نقش خورشید سخن می‌گفت، بر این نکته هم تأکید کرد که نگاه بچه‌ها به محیط اطراف خود چندان عمیق نیست و فعالیت‌های فرهنگی به آنها کمک می‌کند تا با مطالعه و تعمق بیشتر با پشتوانه‌های تاریخی خود آشنا شوند.

اسدبیگی به سه محور عمده این جشنواره که سرزمین ایران را به کودکان در روزهای 7 تا 12 اردیبهشت معرفی می‌کند اشاره کرد و افزود: امسال با رویکردی متفاوت تنها سه موضوع لباس‌ها، ادبیات شفاهی و صنایع دستی را مورد توجه قرار دادیم و از دی سال گذشته فعالیت‌های تحقیقی مربیان و اعضا مراکز کانون برای اجرای این جشنواره آغاز شد.

به گفته معاون فرهنگی کانون، پشتوانه جشنواره یک هفته با کانون 126 عنوان پژوهش مربیان و 81 عنوان پژوهش اعضای کتابخانه‌های کانون است که این فعالیت‌های تحقیقی در قالب جزوه‌هایی آماده و صحافی شده در نمایشگاه ارایه شده است.

وی به این نکته هم اشاره کرد که قرار است جشنواره یک هفته با کانون سال‌های بعد نیز با همین موضوع اصلی ادامه پیدا کند ضمن این که کتابخانه‌های کانون نیز در طول سال این فعالیت‌ را بیشتر مورد توجه قرار خواهند داد.

چهاردهمین جشنواره یک هفته با کانون صبح روز 7 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون با حضور 30 استان کشور آغاز شده است و تا 12 اردیبهشت ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 پذیرای بازدید کنندگان است.

کد خبر 49984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز