شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران با 10 پله نزول، داری رتبه 108 کشورهای عضو سازمان ملل از نظر آماده بودن برای بهره‌گیری از دولت الکترونیک است.

به گزارش واحد مرکزی خبر سازمان ملل متحد به تازگی آمادگی کشورهای عضو را برای بهره گیری از دولت الکترونیک با بررسی شاخص های زیر ساختی و کاربردی رده‌بندی کرده است که بر اساس آن ایران با ده پله سقوط نسبت به سال 2005 در رده 108 دنیا قرار گرفته‌ است.

در گزارش سازمان ملل آمده است که از 192 کشور عضو سازمان ملل متحد، 189 کشور به WEB وصل هستند و فقط دو درصد کشورها بدون WEB هستند.

اطلاعات آرشیوی،‌ داده ها، امضای الکترونیکی، فایل های شنیداری و ویدیو، ارائه فرم‌های Online، حساب های شخصی Online، پرداخت با کارت، خبرنامه، مشاوره الکترونیک برای گرفتن خدمات بهداشتی، آموزشی و رفاهی از جمله شاخص هایی است که در تهیه این گزارش حائز اهمیت بوده است.

همچنین شمار دستگاه های رایانه، کاربران اینترنت، خط تلفن، مشترکان تلفن همراه و پهنای باند در بخش زیر ساخت ها در این گزارش موثر بود.

در این گزارش دانمارک و سوئد در رده اول و دوم، ژاپن یازدهم، سنگاپور بیست وسوم، امارات عربی متحد سی و دوم، ترکیه هفتاد و ششم، هند صد و سیزدهم و افغانستان در رده صد و شصت و هفتم قرار دارند.

کشورهای چاد و نیجر در پایین ترین رده این گزارش قرار دارند. ایران در رتبه بندی سال 2005 در رتبه 98 قرار داشت، ترکیه از رتبه 60 به 76 و امارات عربی متحد از رده 42 به 32 تغییر مکان داده اند.

فقط سه کشور از 12 کشوری که در سال 2005 به (WEB) وصل نبودند هنوز در همان وضع گذشته به سر می برند.

کد خبر 49957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز