چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت: رسیدگی قضایی به پرونده ها در سراسر کشور تا پایان سال مکانیزه می‌شود که این اقدام یکی از نوآوری‌ها و شکوفایی‌های دستگاه قضایی است

  به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی شاهرودی چهارشنبه (4 اردیبهشت) در ارتباط مستقیم با شورای قضایی استان زنجان از طریق ویدئوکنفرانس مکانیزه کردن رسیدگی به پرونده‌ها را بسیار مهم خواند و افزود: مرحله اول و دوم این کار در سراسر کشور انجام شده است و در آینده تکمیل می شود.

وی افزایش توانمندی و قدرت مدیران، افزایش شفاف سازی، سرعت و دقت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها، روان‌سازی، امکان نظارت‌های گوناگون در رسیدگی‌ها، جلوگیری از بسیاری مفاسد و دست بردن در پرونده‌ها، افزایش قدرت تحلیل و برنامه‌ریزی، افزایش تشخیص آسیب‌ها و افزایش شفافیت در اطلاع رسانی به مردم را از ویژگی‌ها و محسنات مکانیزه کردن رسیدگی به پرونده‌ها برشمرد.

رئیس قوه قضاییه گف: اگر سیستم مکانیزه کردن رسیدگی به پرونده‌ها با دستگاه‌های دیگر اجرایی، انتظامی و امنیتی هماهنگ شود؛ امسال شاهد کاهش مشکلات مردم و پیشرفت کارها خواهیم بود.

آیت الله  هاشمی شاهرودی با بیان این که مدیران قضایی باید فرمان مقام معظم رهبری را درخصوص بحث نوآوری و شکوفایی نصب العین خود قرار دهند، افزود: باید در همه بخش‌ها شکوفایی بیشتر، کارآمدی بهتر و جلب بیشتر رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

وی با بیان این که نوآوری و شکوفایی در قوه قضاییه در مقایسه با دستگاه‌های دیگر از موفقیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هنوز در میانه راه هستیم و باید برای کاهش مشکلات مردم در همه زمینه‌ها نوآوری و شکوفایی انجام شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: امسال محورهای نوآوری و شکوفایی در قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی تعیین شده است و به صورت دستورالعمل به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ می کنیم.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که یکی از مسایل و محورها در رفع آسیب‌ها و رسیدن به نوآوری‌های جدید توجه به خروجی‌هاست، افزود: باید فصلی برای گرفتن نظرهای مردم و ارباب رجوع گذاشته شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به محسنات گرفتن نظرهای مردم و ارباب رجوع گفت: ‌ممکن است برخی از موارد خلاف واقع و نشات گرفته از اطلاعات غلط و تبلیغات سوء باشد که نهادهادی مربوط باید برای رفع آن اقدام کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: بخشی از مشکلات ممکن است در اثر آشنا نبودن مردم با قوانین و اطلاع نادرست آنان باشد که سبب تضییع حقوق آنان خواهد شد و باید راهکارهایی برای آن مشخص شود.

کد خبر 49757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز