سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس قوه قضاییه در دیدار سفرای کشورهای اسلامی در تهران گفت: امروز جهان استکبار به دنبال آن است تا با شعار آزادی و دموکراسی، ظلم، تجاوز و تعدی به حقوق دیگران را حق جلوه دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی سه شنبه (24 اردیبهشت) در این نشست که در محل دفتر ریئس قوه قضاییه برگزار شد، افزود: امروز منطقه وجهان اسلام با مشکلات زیادی روبرو و با دشمنان اسلام و جهان غرب درچالش است.

وی خاطرنشان ساخت: جریانات انحرافی بیرون جهان اسلام به دنبال ضربه زدن به پیکره جهان اسلام وجلوگیری از وحدت امت اسلامی است.

هاشمی شاهرودی گفت: مشکلاتی که رژیم اشغالگر اسرائیل درفلسطین ایجاد کرده تهدیدی برای کل منطقه است. این رژیم قصد دارد ملت فلسطین را زیر فشار قرارداده و قتل عام کند وحقوق اولیه آنان را سلب نماید.

وی با یادآوری این نکته که دخالت‌ها و حرکات موذیانه استکبار جهانی در منطقه با اشغال عراق و افغانستان شروع شد، افزود: این اقدامات جهان اسلام را دچار نگرانیهای اساسی کرده زیرا حقوق ملت‌ها، بشر و آزادیهای ملت‌ها را هدف گرفته است.

رییس قوه قضائیه تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم اشغالگر اسرائیل با ایجاد تحرکات و شعارهای دموکراسی و آزادی خواهی به دنبال گرفتن امتیازهایی از سازمان ملل برای افزایش ظلم و ستم خود علیه جهان اسلام است.

هاشمی شاهرودی گفت: امروز استکبار جهانی در عراق با عنوان برقراری آزادی حقی نامشروع برای خود ایجاد کرده و به دنبال این است که مسایل را معکوس جلوه دهد و از آن به نفع خود سوء‌استفاده کند.

وی با تاکید براینکه علما ،نخبگان و قضات ارشد کشورهای اسلامی باید این چالش‌ها را از بعد حقوقی بررسی کنند، افزود: باید برای مطالبه حقوق خود و کشورهای اسلامی از طریق همکاری‌های قضایی وهمبستگی و توسعه روابط حقوقی، قضایی برای ایجاد وحدت و افزایش قدرت خود تلاش کنیم .

رییس قوه قضائیه در این زمینه خواستار آن شد که کشورهای اسلامی با استفاده از تجربیات و دانش حقوقی و قضایی، یکدیگر را برای رسیدن به اهداف و مقاصد بلند اتحادیه یاری دهند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه نشست امروز به منظور پیگیری بیانیه تهران که دراجلاس روسای قضایی کشورهای اسلامی تصویب شد، تشکیل شده است از سفرای کشورهای اسلامی خواست تا با همکاری یکدیگر برای آماده کردن پیش نویس اساسنامه اتحادیه، همکاری‌های متقابل صورت گیرد.

اجلاس روسای قضایی کشورهای اسلامی آذرماه سال گذشته با حضور مقامات ارشد قضایی ‪ ۵۰‬کشور اسلامی در تهران برگزار شده بود.

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه روسای قضایی کشورهای اسلامی در اظهارات خود در اجلاس سال گذشته از حمایت مقام معظم رهبری از تشکیل این اتحادیه قدردانی کردند، گفت: از سفرای کشورهای اسلامی خواستار کمک و همکاری و انعکاس نقطه نظرات کشور خود در نشست کارشناسان برای تهیه پیش نویس اساسنامه اتحادیه هستیم.

کد خبر 51781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز