کرونا ویروس بی رحم تر از این حرف هاست که به شهروندان اجازه ورزش در ورزشگاه ها و بوستان های پایتخت را بدهد. این ویروس منحوس هفته های اخیر علت بسته شدن ورزشگاه های فعال در محله ها و حتی بوستان ها شد.

ورزش

همشهری آنلاین / زهرا کریمی : ورزش های انفرادی و گروهی، ایستگاه های تندرستی و صبحگاهی تعطیل شد و دیگر صدای هیاهوی بازی و تمرین ورزشکاران شنیده نمی شود. سازمان ورزش شهرداری تهران در این شرایط دست روی دست نگذاشت و برنامه های متنوع ورزشی را در دنیای مجازی تدارک دید. در این باره با «امیر محسنی» رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت وگو کرده ایم.

انجام فعالیت های ورزشی با توجه به شیوع ویروس کویید 19 در پایتخت تعطیل شده اند. این روزها چه تمهیدات و برنامه هایی برای ورزش پایتخت نشینان اندیشیده شده است؟
نگرش ما درباره ورزش این است که ورزشکار نباید برای انجام فعالیت بدنی خود را به مکان خاصی محدود کند. در منزل و با وسایل موجود هم می توان تمرینات ورزشی انجام داد. نباید اجازه دهیم بدن دچار افت شود. این نگرش موجب شد بعد از تعطیلی ایستگاه های تندرستی در بوستان ها، سالن های چندمنظوره و استخرها به فکر اجرای برنامه های مجازی باشیم. اکنون بیش از صد آیتم 2 دقیقه ای در حوزه آموزش حرکات ورزشی برای همه گروه های سنی تهیه شده است. این آیتم ها در صفحه های مجازی مخصوص سازمان ورزش شهرداری تهران منتشر می شود و با تعاملی که با رسانه های محلی داریم آموزش ها را به دست شهروندان ساکن در محله ها می رسانیم. گام بعدی برگزاری لیگ نوروزی ورزش های الکترونیک است که شامل بازی های فوتبالی و موبایلی است. حدود 8 بازی در نظر گرفته شده و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در مسابقه تا پایان فروردین ماه فرصت دارند به پایگاه اینترنتیeligo.ir  مراجعه کنند. اکنون حدود 2 هزار و 500 نفر ثبت نام کرده اند. کار دیگر تهیه کلیپ 2 دقیقه ای با هشتک بازی-در-خانه است. شهروندان این روزها در خانه اوقات فراغت زیادی دارند که بهترین فرصت برای معرفی بازی های قدیمی و بومی است. مانند بازی های هفت سنگ، دوز و روبان بازی.

آموزش تمرینات برای چه قشری از جامعه است و آیا طی 10روز گذشته به نتیجه مطلوب رسیده اید؟
سال گذشته آمار حضور شهروندان در سالن های ورزشی به بیش از 3 میلیون شهروند رسیده بود که قابل توجه است. اما جالب اینکه هر یک از کلیپ های آموزشی ورزش و آموزش بازی در خانه بازدید خوبی می شود و می توان گفت روزانه حدود 18 سئانس خدمات ارائه می دهیم. می تواند نشاندهنده این باشد که شهروندان اهل ورزش هستند اما شاید گاهی زمان کافی نداشته باشند. حالا بازدیدکننده ما می تواند کارمند یا کاسبی باشد که این روزها فرصت پیدا کرده است وقتی برای ورزش بگذارد. خوشبختانه استقبال بیش از انتظار بود. کلیپ های آماده شده در سازمان برای اقشار مختلف جامعه است و کودکان، بزرگسالان، میانسالان و توانیابان می توانند با مراجعه به سایت varzesh.tehran.ir یا صفحه اینستاگرام به نشانی sazmanvarzesh آنها را تماشا کنند. افراد برای سهولت در دسترسی می توانند به شماره 10006012 پیامک ارسال کنند.

تکلیف مسابقات محله ها چه خواهد شد؟
شرایط این روزها برنامه های سال 1399 را به هم ریخت. پس از برگشتن به حالت عادی به طور حتم همه برنامه ها و مسابقات اجرا خواهد شد.
 

   

کد خبر 496304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha