گروه شهری: پس از برگزاری اختتامیه جشنواره ورزش محلات و معرفی تیم‌های قهرمان، از هفته آینده ۱۲۳ایستگاه تفریحات ورزشی در بوستان‌های نواحی مناطق پایتخت افتتاح می‌شود. این ایستگاه‌ها ۳۰نوع تفریح ورزشی رایگان را در محل‌های تهران در اختیار اهالی قرار می‌دهند.

جشنواره ورزش محلات سال 92 نیز فردا ظهر با اعلام تیم‌های برنده و اهدای جوایز در سالن 12هزار نفری آزادی به‌کار خود پایان می‌دهد. در این جشنواره ورزشی که از 15اردیبهشت آغاز شد و تا 15دی ادامه یافت، در 18رشته بخش آقایان 552مدال و در حوزه  در نشست خبری اختتامیه این جشنواره اعلام شد که از یکشنبه آینده (17ربیع‌الاول) در 123ناحیه شهر ایستگاه‌های تفریحات ورزشی از ساعت 8صبح تا11شب دایر است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان شهرداری تهران به نشانی «www. shahrevarzesh. ir» از برنامه‌های آن اطلاع پیدا کنند. طبق بررسی‌ها، تنها 16درصد شهروندان برای روزهای جمعه برنامه‌ریزی دارند این در حالی است که در سایرکشورها مردم برای روزهای تعطیل خود برنامه ویژه‌ای دارند. پیش‌بینی می‌شود هر هفته 100هزار تا یک میلیون نفر در تفریحات ورزشی این جشنواره حضور یابند.

در برنامه 5ساله پیش روی سازمان ورزش مقرر شده در هر محله یک مجموعه آبی، زمین چمن و مجموعه ورزشی در تهران به بهره‌برداری برسد. در برنامه 5 ساله دوم همچنین 123مجموعه آبی به پایتخت اضافه می‌شود که تا پایان 6ماهه اول سال 93، افزایش مجموعه‌های آبی 20عدد برآورد شده است.

سیدمحمد آقامیر، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری اختتامیه المپیاد ورزش محلات یکی از توفیقات سازمان را احیای سلامت و تحقق ورزش همگانی دانست که در سال‌های اخیر به یکی از ارکان سلامت پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. به گفته وی، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ورزش همگانی توسعه پیدا کند نزاعات خانواده کاهش‌یافته، نشاط و شادابی در جامعه بیشتر خواهد شد و همچنین تحکیم خانواده تحقق پیدا می‌کند.

تاکنون 1800ایستگاه تندرستی، 270مجموعه ورزشی و هزاران وسیله ورزشی در بوستان‌های شهر برای زنان و مردان ایجاد شده است. از طرفی60درصد مردم تهران از امکانات تربیت بدنی استفاده می‌کنند که 38درصد از آنان از مجموعه‌های شهرداری بهره می‌برند. از سوی دیگر ایجاد تفریحات ورزشی که به‌دست فراموشی سپرده شده یکی از اقدامات ویژه سازمان ورزش است که نیاز اصلی جامعه به شمار می‌رود و باید در سبد خانواده قرار گیرد. مدیریت شهری با ظرفیت‌سازی‌ این امکان را ایجاد کرده تا شهروندان به تفریحات ورزشی بپردازند. یکی از اهداف این سازمان رضایت‌مندی مردم است که با مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توان هیجانات اجتماعی مردم را به یک فرصت اجتماعی تبدیل کرد. بدین‌ترتیب 92درصد شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی محلات، نونهالان، نوجوانان و جوانان هستند که با شرکت آنان در این المپیاد، همزمان بحث استعداد‌یابی نیز دنبال می‌شود. در زمینه ایستگاه‌های تندرستی هر صبح 740هزار نفر از شهروندان تهرانی تحت پوشش این ایستگاه‌ها قرار می‌گیرند.

4 مجموعه ورزشی برای جانبازان

آمارها نشان می‌دهد که در شهر تهران 62درصد از بانوان دچار فقر حرکتی بوده‌اند اما در 4 سال اخیر این میزان به 41درصد کاهش یافته است. همچنین در گذشته 11رشته رقابتی در جشنواره‌های ورزشی وجود داشت که درحال حاضر تعداد این رشته‌ها به 38رشته افزایش یافته است. همچنین 60مجموعه آبی در شهر وجود دارد که باید افزایش یابد و کفاف شهروندان را نمی‌دهد. بنابر اعلام سازمان ورزش شهرداری تهران قرار است 4مجموعه در4نقطه تهران برای شهروندان معلول راه‌اندازی شود تا این افراد نیز بتوانند از خدمات ورزشی استفاده کنند.

کد خبر 245538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز