گروه شهری: سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اعتقاد دارد نمایشگاه‌های پرمخاطب که بار ترافیکی سنگینی را به شهر تحمیل می‌کنند، باید در محلی مانند شهر آفتاب برپا شود.

محمد مهدی تندگویان در مصاحبه با همشهری گفت: البته بحث ما در مورد نمایشگاه بین‌المللی به مشتریان نهایی آن یعنی مردم مربوط می‌شود. از نظر من نمی‌توانیم به‌دلیل اینکه امکان فراهم کردن تسهیلات برای مردم را نداریم پس بیاییم بحث انتقال نمایشگاه از شهر تهران را مطرح کنیم.

بنابراین گزارش در قضیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی که بعضا به‌دلیل ترافیک سنگین زمینه‌ساز دشواری‌هایی برای مردم می‌شود از مدتی قبل بین دولت و شهرداری تهران توافقاتی به‌منظورفراهم کردن دسترسی‌های مناسب صورت گرفته است. به گفته تندگویان‌ مسئولان نمایشگاه بین‌المللی حاضرشده‌اند زمین‌های نمایشگاه را در اختیار شهرداری تهران قرار دهند تا دسترسی مناسب برای شهروندان ایجاد کند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از پیشنهاد ساخت ادامه اتوبان کردستان تا چهارراه پارک وی اشاره کرد و اینکه روگذری نیز روی خیابان ولنجک و تقاطع آن با بزرگراه چمران احداث شود دراین باره نیز مسئولان نمایشگاه بین‌المللی حاضرند بخشی از سالن‌های اصلی نمایشگاه خود را در اختیار شهرداری قرار دهند. وی همچنین از توافق با معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد و گفت:‌

حتی با آقای تشکری هاشمی توافق کردیم ادامه خط 7مترو به جای اینکه در میدان صنعت به اتمام برسد ایستگاه نهایی‌اش نمایشگاه بین‌المللی باشد که دراین باره نیز نمایشگاه بین‌المللی آماده واگذاری زمین است.از نظر تندگویان اگرچه سایت شهر آفتاب با تصمیم شورای شهر و شهرداری به اجرا درآمده اما در این مورد باید هماهنگی‌هایی با دولت نیز صورت می‌گرفت. این درحالی است که به‌نظر می‌رسد مطالعات احداث این سایت نمایشگاهی قبل از اجرا با دولت هماهنگ نشده است. وی مجددا از آمادگی دولت در دوره جدید برای تعامل با شهرداری سخن گفت و افزود: پیشنهادی مطرح است مبنی بر اینکه توافقنامه‌ای امضا کنیم و شهرداری و نمایشگاه هردو سهامدار بشوند و جدول مشترک نمایشگاهی داشته باشند.

وی با درنظر گرفتن اینکه در هر سال 70پروژه نمایشگاهی در محل نمایشگاه بین‌المللی برپامی شود، گفت: تقریبا حول و حوش 70درصد این نمایشگاه‌ها به‌دلیل اینکه تخصصی هستند و بازدید‌کنندگان خاص و محدود دارند بار ترافیکی برای شهر ندارند در عوض 30درصد نمایشگاه‌ها که عمومی‌تر بوده با مخاطبین بالا مواجه هستند مثل نمایشگاه فروش مبلمان منجر به افزایش ترافیک می‌شوند.

برای نمایشگاه‌های پرمخاطب هم تندگویان معتقد است باید بررسی شود تا با توافق با شهر آفتاب نمایشگاه‌هایی که بار ترافیکی دارد درآن سایت برگزار شود. وی با اشاره به اینکه محل شهر آفتاب ازشهر دور است و مردم هنگام تردد به این سمت با سختی مواجه می‌شوند گفت: مصرف‌کنندگان نهایی مردم هستند پس باید با یک تدبیر کارشناسی و در قالب یک کارگروه مشترک بین شهرداری، دولت و شورای شهر توافق شود از هر دو سایت به نحو مناسب بهره مندی صورت گیرد. وی درباره لزوم حفظ نمایشگاه بین‌المللی به برخی مزیت‌ها اشاره کرد و گفت:

وجود هتل‌ها و دسترسی‌های مناسب در اطراف نمایشگاه برای بازدید‌کنندگان به‌ویژه خارجی‌ها بسیار مغتنم است اما شهر‌آفتاب در حال حاضر برای شرکت‌کنندگان خارجی نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی امکان اقامت ندارد پس آنها مجبورند درون شهر مستقر شوند و برای رفت‌وآمد به نمایشگاه شهر آفتاب مسیر طولانی را طی کنند و از این بابت به زحمت می‌افتند.

کد خبر 247441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز