دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: بافت اقتصادی تهران نیازمند ساماندهی است و این موضوع به تنهایی وظیفه شهرداری تهران نیست بلکه نیازمند مداخله نهادهای فرادستی است.

محمدمهدی تندگویان

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: هم‌اکنون معضلی که در سطح شهر تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ کشور در حال وقوع است، تملک پلاک‌های بزرگ حوالی میادین و مراکز اصلی شهرها توسط مشاغل خاص مانند بانک‌هاست که این موضوع یکدستی کاربری‌ها را در مراکز اصلی شهرها به‌وجود می‌آورد.

محمدمهدی تندگویان با اشاره به اینکه هم‌اکنون منظر اصلی میادین شهر تهران در اختیار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است و کمتر مشاغل متنوع در آن در دیده می‌شود، اظهار داشت: عموما املاک بزرگ در فضایی کوچک در حوالی مراکز شهری مستقر شده‌اند که این موضوع معضلی تازه به‌وجود آورده است که برای ساماندهی این معضل نه‌تنها شورای شهر و شهرداری که وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید مداخله کند.

وی با اشاره به جلسات متعدد اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری گفت: الزامات متعددی در زمینه استحکام مصالح یا توصیه‌هایی در مورد زیبایی ساختمان‌های شهر مورد توجه معاونت معماری و شهرسازی است که اتفاقا مورد تأیید کمیسیون نیز هست. اما این واقعیت وجود دارد که ما نمی‌توانیم با مردم و افرادی که به‌صورت شخصی اقدام به ساخت‌وساز در سطح شهر می‌کنند، دستوری برخورد کنیم.

کد خبر 236753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز