مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

محمد رضایی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به سرانه فضای ورزشی پایتخت گفت: با راه‌اندازی ۲۲۰۰ ایستگاه تندرستی در بوستان‌ها، فعالیت خانه‌های ورزش در سراهای محله‌ها و مجموعه‌های ورزشی چندمنظوره، امروز سرانه فضای ورزشی پایتخت به ۱۶.۵مترمربع افزایش یافته است.

رضايي با بيان اينكه شهرداري تهران در تلاش است تمهيدات لازم را براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي شهروندان با كمترين هزينه ممكن فراهم سازد، اظهاركرد: يكي از دستاوردهاي مديريت شهري در يك دهه گذشته فعال‌سازي‌ 2200ايستگاه تندرستي در تمامي بوستان‌هاي پايتخت است. بر اين اساس شهروندان روزانه بدون پرداخت هيچ‌گونه هزينه‌اي مي‌توانند به بوستان محله خود مراجعه و از وسايل ورزشي استفاده كنند. وي با تأكيد بر استقبال خوب شهروندان از ايستگاه‌هاي تندرستي عنوان كرد: آمارهاي ما نشان مي‌دهد كه سالانه 15ميليون نفر به‌صورت تكرار در اين ايستگاه‌ها حضور پيدا كرده و از تجهيزات موجود نهايت استفاده را مي‌كنند.

رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران با يادآوري اينكه خدمات ورزشي مديريت شهري تنها به ايستگاه‌هاي ورزش خلاصه نمي‌شود، تأكيد كرد: خانه‌هاي ورزش در محله‌ها، مجموعه‌هاي ورزشي چند منظوره و مجموعه‌هاي ورزشي الزهرا ويژه بانوان از ديگر مراكزي هستند كه با بيشترين تعداد مراجعه‌كنندگان روبه‌رو بوده‌اند؛ به‌عبارتي سالانه 60ميليون فيش از سوي مراكز براي حضور شهروندان در مجموعه‌هاي ورزشي صادر مي‌شود. رضايي گفت: علاوه بر اين موارد شهرداري تهران سالانه اقدام به برگزاري ده‌ها مسابقه ورزشي مي‌كند و براساس آمارهاي موجود هر سال حدود يك ميليون و 200هزار نفر در اين فعاليت‌ها حضور به هم مي‌رسانند.

به گفته وي، هم‌اكنون 30درصد از شهروندان پايتخت به‌طور منظم فعاليت ورزشي انجام مي‌دهند و قرار است با توسعه زيرساخت‌ها اين آمار در سال‌97به 50درصد افزايش پيدا كند.

رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران در پايان با بيان اينكه سرانه فضاي ورزشي در پايتخت 16.5مترمربع است، تصريح كرد: در يك دهه گذشته تلاش ما اين بود كه در كنار توسعه زيرساخت‌ها و تشويق مردم به انجام فعاليت‌هاي ورزشي، به‌دنبال دانش‌بنيان‌كردن فعاليت‌هايمان باشيم. به همين منظور با راه‌اندازي آكادمي ورزش شهروندي نه‌تنها تمامي مربيان را با علم روز بازآموزي مي‌كنيم بلكه تلاش مي‌كنيم تا نگاهي علمي‌تر را در تمامي مراكز حاكم‌ سازيم.

کد خبر 357306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha