مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با همکاری شهرداری کمپینی به نام «شهروند قانونمدار» را به راه انداخته تا به مشارکت شهروندان در راستای اصلاح فرهنگ ترافیکی اقدام کند.

به گفته سرهنگ مراد مرادي، معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس تهران بزرگ، كمپين «شهروند قانونمدار» با هدف ارتقاي فرهنگ ترافيكي و رانندگي و همچنين كاهش حوادث ناشي از آن تشكيل شده است. با توجه به اينكه فرهنگسازي و آموزش يكي از اساسي‌ترين راه‌هاي اصلاح امور به شمار مي‌آيد، پليس نيز با استفاده از ظرفيتي كه در اين زمينه وجود داشت، اين كمپين را به راه انداخت. وي با بيان اينكه تبليغات يكي از مهم‌ترين ابزارهاي انتقال پيام به شهروندان به‌حساب مي‌آيد، ادامه داد: در همين راستا از صبح روز شنبه به‌مدت 15روز بيش از 80 اثر هنري و گرافيكي مرتبط با مفاهيم ترافيكي روي بيلبوردهاي پايتخت نصب شده است.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس تهران بزرگ براي تهيه اين آثار هنري كارگاهي سه‌روزه با مشاركت سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار شد و در آن بيش از 100متخصص و استاد نقاشي و گرافيك دعوت شدند و در نهايت 80 اثر هنري كه در آن مفاهيم ترافيكي به زبان هنر و گرافيك ارائه شده بود، براي نصب در بيلبوردهاي شهر تهران انتخاب شد. مرادي با بيان اينكه تخلفاتي همچون عدم‌رعايت فاصله طولي، عدم‌استفاده از كلاه ايمني، دنده عقب در بزرگراه، سرعت و سبقت غيرمجاز و... نقش مهمي در وقوع حوادث رانندگي اعم از جرحي، فوتي و خسارتي در تهران دارند، اظهار كرد: در همين راستا تلاش شد تا عمده مفاهيمي كه اين آثار ارائه مي‌كنند، مرتبط با همين حوزه باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس تهران بزرگ درباره اينكه علاوه بر فضاي بيلبوردها اين كمپين چطور به فعاليت خود ادامه مي‌دهد، گفت: تلاش كرديم كمپين شهروند قانونمدار نه يك كمپين مقطعي بلكه يك كمپين مردمي باشد كه توسط خود شهروندان ادامه يابد. از اين‌رو برخي فعالان فضاي مجازي با ايجاد « شهروند قانونمدار» مفاهيم مرتبط با رانندگي ايمن را با يكديگر به اشتراك مي‌گذارند.

کد خبر 339566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha