دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

جواد عزیزی: مرد نیجریه‌ای پس از آنکه با انکار همه اتهاماتش در قاچاق هروئین توانست از زندان آزاد شود، زمانی که برای بردن محموله ۶ کیلویی به ایران برگشته بود بار دیگر دستگیر شد.

اوایل سال گذشته،   ماموران پلیس فرودگاه مهرآباد به یک مسافر ایرانی پرواز تهران – پکن که بابک نام داشت مظنون شده و در بازرسی لوازم او یک کیلوگرم هروئین کشف کردند.

با انتقال بابک به بازداشتگاه پلیس،  وی مدعی شد این محموله را از یک مرد سیاهپوست به نام پل دریافت کرده و قرار بود با ترانزیت مواد به چین، دستمزد خود را از این سیاهپوست دریافت کند.

۷ ماه پس از این ماجرا،  در حالی که هیچ ردی از قاچاقچی خارجی به دست نیامده بود، ماموران پلیس فرودگاه به اطلاعاتی دست یافتند که از ورود  پل به  ایران حکایت داشت.

با دستگیری مرد سیاهپوست به دستور دادیار شهبازی، وی به دادسرای فرودگاه‌های تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها مدعی شد از ۳ سال پیش برای تجارت به ایران سفر می‌کند و هیچ نقشی در قاچاق مواد‌مخدر ندارد.

به این ترتیب بابک برای مواجهه جضوری با مرد آفریقایی به اداره پلیس انتقال یافت و زمانی که مقابل وی قرار گرفت مدعی شد مرد سیاهپوست همان فردی است که محموله هروئین را به او داده بود تا به چین ببرد.

با این اعتراف، پرونده تاجر آفریقایی با صدور قرار قانونی به دادگاه ارسال شد اما این مرد توانست با رد تمامی اتهاماتش در جلسه محاکمه،  از اتهام خود تبرئه شده و از زندان آزاد شود.

راز محموله ۶ کیلویی

با گذشت چند ماه از این ماجرا، در حالی که مرد سیاهپوست به کشور خود بازگشته بود،  هفته گذشته مسئولان هتلی در یکی از شهرهای شرقی کشور با پلیس تماس گرفتند و مدعی شدند چند مرد مرموز آفریقایی قصد اجاره اتاق شماره ۲۱ در این هتل را دارند.

زمانی که ماموران پلیس عازم این محل شدند،  مسئول هتل در توضیح ماجرا به آنها گفت: چند روز پیش ۳ مرد سیاهپوست به اینجا آمدند و با پیشنهاد مبلغ هنگفتی خواستند اتاق شماره ۲۱ را اجاره کنند. از آنجا که این اتاق در اختیار یک مسافر ایرانی بود ما از اجاره دادن آن به مردان آفریقایی خودداری کردیم و آنها بدون اجاره اتاق دیگری هتل را ترک کردند.

۳ روز پس از این ماجرا، مرد سیاهپوست دیگری یک ساعت قبل خود را به هتل رساند و با پیشنهاد مبلغ بسیار بالایی خواست اتاق شماره ۲۱ را اجاره کند. من هم که به این ماجرا مشکوک شده بودم تصمیم گرفتم پلیس را خبر کنم.

پس از اظهارات این مرد، ماموران با دریافت مشخصات مرد سیاهپوست موفق شدند او را در محوطه هتل شناسایی و برای انجام تحقیقات به اداره پلیس منتقل کنند.

وقتی مشخص شد این مرد همان تاجر نیجریه‌ای است که سال قبل به اتهام قاچاق هروئین دستگیر اما از این اتهام تبرئه شده بود، ماموران به بازرسی اتاق ۲۱ پرداختند و  موفق شدند ۶ کیلو هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای در این اتاق جاسازی شده بود، کشف کنند.

با کشف این مواد، ماموران دریافتند پل و همدستانش برای انتقال مواد بار دیگر به ایران بازگشته و اصرار به اجاره این اتاق داشته‌اند، بنابراین متهم سیاهپوست به تهران منتقل شد و قاضی شهبازی با صدور قرار قانونی وی را برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار داد.

کد خبر 49504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز