گروه حوادث: با دستگیری اعضای باندی که لوازم آرایشی تاریخ گذشته را از یک کشور اروپایی وارد ایران کرده و با تغییر تاریخ انقضایش به فروش می‌رساندند، مشخص شد سردسته باند از یک کشور خارجی هدایت باند را برعهده دارد

اواسط فروردین ماه گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که پس از وارد کردن محصولات آرایشی و بهداشتی‌خارجی که تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است، آنها را در اختیار فروشگاه‌های لوازم آرایشی قرار می‌دادند.

با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان دایره مبارزه با قاچاق کالا، با دستور قضائی وارد عمل شده و در بررسی‌های اولیه دریافتند محصولات غیربهداشتی که شامل شامپو، ژل سر و واکس مو بود، با وجود آنکه فاسد و غیرقابل مصرف بودند اما هنوز زمان زیادی به تاریخ انقضای آنها مانده بود.

در حالی که نخستین گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که اعضای باند، اقدام به تغییر تاریخ تولید و تاریخ انقضای لوازم بهداشتی کرده‌اند، تحقیقات نامحسوس پلیسی برای یافتن مخفیگاه قاچاقچیان آغاز شد و ماموران در بررسی‌های خود، محل فعالیت آنها را که یک انباری بزرگ در اسلامشهر بود،  ردزنی کردند.

هنگامی که ماموران قدم به داخل انبار گذاشتند، متوجه حضور 10 کارگر زن شدند که به شیوه‌ای عجیب در حال کندن برچسب مربوط به تاریخ تولید و  انقضای ثبت شده روی لوازم بهداشتی بودند. در جریان بررسی‌های بعدی کارآگاهان پلیس مشخص شد که انبار متعلق به فردی به نام پیمان است که در یکی از کشورهای اروپایی کالاهای بهداشتی تاریخ گذشته را خریداری کرده و تحویل همدست خود به نام فرید داده است که وی نیز توسط کارگرانی که استخدام کرده، برچسب‌ها و هولوگرام‌های لوازم بهداشتی و آرایشی که تاریخ تولید و انقضا روی آن حک شده بود را با حرارت دادن جدا کرده و مجددا برچسب‌هایی با تاریخ جدید روی آنها می‌چسباندند و این اجناس را در بازار به فروش می‌رساندند.

با دستگیری فرید در آخرین روزهای فروردین ماه، وی با اعتراف به فعالیت در زمینه توزیع محصولات بهداشتی فاسد، گفت: از 3 ماه قبل با همکاری پیمان، فعالیتمان را آغاز کردیم، او از کشورهای خارجی اجناس تاریخ گذشته را برای ما ارسال می‌کرد و ما هم با انتقال این لوازم به انباری متروکه برچسب تاریخ آنها را عوض کرده و روانه بازار می‌کردیم.
سردار علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری متهمان این پرونده گفت: در این پرونده 11 زن و یک مرد دستگیر شده‌اند و تلاش برای دستگیری متهمی که اجناس را از خارج از کشور به داخل قاچاق می‌کرد نیز از سوی پلیس استان تهران ادامه دارد.

به پلیس اطلاع دهید
 فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه با هشدار به خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی به همشهری گفت: مردم سعی کنند حتما لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و رسمی از جمله داروخانه‌ها خریداری کنند و در مواردی که احساس کردند لوازم آرایشی خریداری شده فاسد است، سریعا ماجرا را به پلیس اطلاع دهند

کد خبر 49764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز