خدمات آموزشی همه مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۳در ایام تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال انجام است.

طرح خدمت در فرهنگسرای امید

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: فراگیران دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی و هنری و شهروندان سیزدهمین تکه پایتخت می‌توانند تا پایان التهابات اجتماعی شیوع ویروس کرونا از آموزش و امکانات «طرح خدمت» بهره‌مند شوند. «مرضیه خسروی بروجنی» رئیس فرهنگسرای امید و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در این‌ باره می‌گوید: «در شرایط کنونی که امکان رفت وآمد برای مخاطبان وجود ندارد، مسئولیت اجتماعی برای تمام دست اندرکاران آموزش است که برای این شرایط تمهیدی داشته باشند تا پیوند میان مخاطبان و مدرسان حفظ شده  و برای اوقات فراغت شهروندان و همچنین برای آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی نقش مهم و سازنده‌ ایفا شود. در همین راستا مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و جلب مشارکت مدرسان، خدمات آموزشی در فضای مجازی ارائه می‌کند. »

  • خدمات رسانی متفاوت

طرح «جشنواره خدمت» با استفاده از ظرفیت مربیان و مدرسان و ایجاد انگیزه در میان مخاطبان در شرایط کنونی برای جبران بخشی از عقب ماندگی آموزشی مخاطبان اجرا می‌شود تا به این وسیله از آسیب آموزشی به مخاطب در مراکز فرهنگی هنری منطقه جلوگیری شود. خسروی بروجنی می‌افزاید: «همچنین توانمندسازی مدرسان در بخش آموزش‌های مجازی و حفظ ارتباط با مخاطب در روزهای تعطیل باعث گسترش امید در میان مخاطبان شده و فرهنگ استفاده از فناوری‌های نوین  و مشارکت‌پذیری خانواده‌ها در آموزش کودکان از اهداف اساسی این طرح است. »

  • تولید محتوا برای گروه‌های سنی مختلف

جشنواره خدمت در بخش‌های مختلف درحال اجرا است که مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در این‌ باره ‌می‌گوید: «جشنواره خدمت در بخش محتوای مناسب در بخش پیش دبستان متناسب با سرفصل‌های آموزشی نوآموزان، محتوا توسط مدرسان سایر رشته‌ها، همچنین محتوا با موضوعات ارائه آموزش‌هایی در حوزه مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، شیوه‌های مدیریت استرس، شیوه‌های مدیریت اوقات فراغت؛ توجه به سلامت و بهداشت عمومـی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و شیوه‌های خود مراقبتی باتوجه به شرایط فعلی با استفاده از ظرفیت مربیان و مدرسان ارائه خواهدشد. »

  • آموزش با روش‌های‌ متنوع

یکی دیگر از ویژگی‌های جشنواره خدمت، تولیدات به روش‌های مختلف جذاب است. خسروی بروجنی دراین‌باره می‌گوید: «همچنین تولیدات به روش‌های مختلف مانند تهیه محتوا به صورت گیمیفیکیشن (یادگیری مبتنی بر بازی)، استفاده از میکرو آموزش (فیلم‌ها و کلیپ‌های کوتاه)، گزینش محتوا، آموزش مبتنی بر ویدئوهای آموزشی و سایر روش‌های همچون کلاس‌های آفالین، پادکست‌های آموزشی، فیلم، انیمیشن، عکس، متن، پوستر، اینفوگرافی  و جزوه آموزشی در فضای مجازی منتشر می‌شود. »

شهروندان می‌توانند با مراجعه به پرتال omid.farhangsara.ir فرهنگسرای امید و سایر مراکز سازمان فرهنگی هنری در منطقه ۱۳(خانه فرهنگ‌های حافظیه و مهرآور) از آموزش و خدمات تهیه شده استفاده و حتی در ادامه تولیدات بهتر و موثرتر یاری و همراهی کنند.

کد خبر 493162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha