بوستان «بخشی فرد» در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر به همت سازمان نوسازی شهر تهران در محله «نظام آباد» منطقه ۷ در حال ساخت است و اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

نوسازی منطقه 7

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: چند سالی است که نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار شهرداری مناطق قرار گرفته و مدیران شهری با ارائه تسهیلات تلاش می کنند شهروندان را به این کار ترغیب و تشویق کنند.

روند نوسازی در منطقه ۷ روند خوبی داشته است و به گفته «کاوه حاجی علی اکبری»، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، حدود ۵۱ درصد بافت فرسوده این منطقه با مشارکت شهروندان نوسازی شده است.

افزایش تراکم جمعیتی از نتایج و پیامدهای نوسازی بافت های فرسوده است و به همین سبب توجه به نیاز و مطالبات جمعیت ساکن در املاک نوسازی شده لازم و ضروری است.

  •  نیازی که در محله ها نباید از آن غافل شد

حاجی علی اکبری با تایید این مطلب گفت: «سرعت در روند نوسازی بافت های فرسوده در سال های گذشته موجب شد تا با افزایش تراکم جمعیتی در محله ها از جمله محله نظام آباد در منطقه مواجه شویم.»

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: «بنابراین برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان در محله های نوسازی شده، اراضی مستعد شناسایی و با همکاری نهادهای متولی، اقدام به ساخت فضاهای سبز کردیم.»

به گفته او زمین مناسبی در محله نظام آباد به ساخت بوستان اختصاص داده شده است که اردیبهشت ماه سال آینده با عنوان بوستان بخشی فرد، بهره برداری می شود.

«عباس مافی»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۷، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: «فضای سبز محله نظام آباد کم است و این نیاز با افزایش ساخت و ساز و تراکم جمعیت بیشتر احساس شد.»

به گفته او زمین مناسبی برای ساخت بوستان در محله نظام آباد وجود نداشت: «در خیابان بخشی فرد، حدود ۱۵ تا ۱۸ خانه فرسوده  وجود داشتند که به معضل اجتماعی تبدیل شده بودند. موقعیت این املاک برای ساخت بوستان مناسب بود. بنابراین با تلاش شهردار منطقه و مدیران شهرداری تهران با تملک آنها و قرار دادن در اختیار سازمان نوسازی شهر تهران، عملیات ساخت بوستان بخشی فرد آغاز شد.»

به گفته مافی، بهره برداری از این بوستان علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه، معضلات محله نظام آباد را کاهش می دهد.

کد خبر 495589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha