چشم یکی از راه های ورود «کووید ۱۹» به بدن انسان و آسیب زدن به سیستم تنفسی است. بنابراین دکتر «فرهاد فاضل»، متخصص بیماری های چشمی، حفاظت از چشم ها را ضروری می داند.

فرهاد فاضل چشم پزشک

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تخریب ریه ها هدف اصلی ویروس «کرونا» است. این ویروس به گفته پزشکان از طریق چشم، بینی و دهان وارد بدن انسان می شود. دکتر فرهاد فاضل، متخصص بیماری های چشم، می گوید: «مردم در شرایط بحرانی کنونی باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و از تردد در معابر شلوغ بپرهیزند. »

او به ضرورت رعایت بهداشت چشم اشاره و عنوان می کند: «اگر دست آلوده با چشم تماس داشته باشد ویروس کرونا وارد چشم  و پس از تکثیر از طریق اشک داخل حلق و سپس وارد ریه می شود و به سیستم تنفسی آسیب می رساند. »

دکتر فاضل ادامه داد: «برای کاهش انتقال ویروس کرونا از طریق چشم، افرادی که «لنز تماسی» استفاده می کنند، بهتر است برای مدتی آنها را کنار بگذارند و از عینک استفاده کنند. همچنین حتی الامکان از تماس دست با چشم جلوگیری شود. »

این چشم پزشک شهروندان را از مراجعه به مراکز درمانی منع می کند: «شهروندان به سبب سوزش، خارش و درد چشمی به مراکز درمانی مراجعه نکنند؛ چرا که این مراکز، آلوده اند. در چنین مواردی با پزشک خود به صورت تلفنی صحبت کنند و مشاوره بگیرند. »

به گفته دکتر فاضل، استفاده از عینک در بیرون از خانه ضروری نیست. او در توضیح بیشتر می گوید: «استفاده از عینک برای کسانی که از افراد مبتلا نگهداری می کنند و کادر درمانی در بیمارستان ها لازم و ضروری است. مردم اگر رعایت کنند و دستانشان با چشم هایشان تماس نداشته باشد، یکی از راه های انتقال بیماری گرفته می شود. »

دکتر فاضل در پایان به بی تاثیر بودن خوردن الکل در درمان و پیشگیری از بیماری کرونا اشاره می کند و می گوید:«استفاده از الکل های طبی یا صنعتی به هر روشی موجب مرگ یا از دست دادن بینایی می شود.»

کد خبر 495471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha