سال‌هاست شهروندان به جای حضور در ساختمان‌های شهرداری، نیازهای شهری خود را از نواحی شهرداری پیگیری می‌کنند.

طرحهای عمرانی و زمین فوتبال

همشهری آنلاین- مریم قاسمی: در سایه این تعامل و ارتباط، برنامه‌ریزی مدیران شهری برای اجرای پروژه‌ها در محله‌ها با دقت و سرعت عمل بیشتری همراه شده است. شهرداران نواحی هفتگانه منطقه۱۸ از مهم‌ترین اولویت‌های سال جدید خود و همکاران‌شان می‌گویند.

«غلامرضا تدبیری» شهردار ناحیه یک
ساماندهی خط آهن تهران‌ـ تبریز 

شهروندان محله تولیددارو در بازدیدها و ارزیابی‌های میدانی بارها از ترافیک این محله گلایه‌مند بودند. به همین دلیل کارشناسان ناحیه یک از معابر و شاهراه‌های ارتباطی این محله بازدید کردند. عمده‌ترین دلایل بروز گره‌های ترافیکی در این محله، فعالیت صنایع و مشاغل از جمله شرکت‌های تولید و انبار دارو و موادغذایی در این محدوده بود. به همین دلیل با تعریض خیابان تولیددارو، جانمایی علائم ترافیکی و... از اقدامات مهمی است که پیگیری می‌کنیم. یکی دیگر از طرح‌های اولویت‌دار و مهم در ناحیه یک منطقه۱۸، تسریع در ساماندهی اراضی خط آهن تونلی تهران‌ـ تبریز است. در این خصوص با مسئولان شرکت راه‌آهن و دستگاه قضایی مکاتبه و نشست‌های متعددی برگزار شده تا معضلات اجتماعی این محدوده با سرعت بیشتری برطرف شود. اکنون مشکلاتی در اجرای این طرح وجود دارد که امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان سازمان‌های مربوطه این موانع به سرعت برطرف شود تا اهالی ساکن در این محدوده با آرامش خاطر بیشتری زندگی کنند.

«امیر محمدی» شهردار ناحیه ۲
اولویت؛ ساخت پارکینگ طبقاتی در خیابان شهید بهرامی 

مرکز خرید خیابان شهید بهرامی باعث شده تا اهالی از نقاط مختلف شهر به اینجا بیایند و خرید کنند. مردم هنگام خرید مجبورند وسایل نقلیه خود را دوبله و حتی سوبله پارک کنند که مشکلاتی همچون ترافیک و شلوغی به بار می‌آورد. بنابراین از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در ناحیه۲ منطقه۱۸ با جدیت دنبال می‌شود، جانمایی و ساخت پارکینگ طبقاتی در خیابان ۳۵متری شهید بهرامی است که البته با تملک املاک و توافق با مالکان این موضوع مهم به سرانجام می‌رسد.

«ابوالفضل کبورانی» شهردار ناحیه ۳
افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی 

یکی از مشکلات اساسی شهروندان در محله‌های ناحیه۳ منطقه۱۸ کمبود سرانه‌های فرهنگی و ورزشی است. همین باعث شده تا اهالی برای برآوردن نیاز فرهنگی و ورزشی خود از امکانات سایر محله‌ها استفاده کنند. خدمتگزاران مردم در ناحیه۳ در تلاشند با تملک املاک مناسب و تعیین تکلیف زمین‌های بایر و اجرای پروژه‌های فرهنگی و ورزشی، این کمبودها را رفع کنند تا میزان سرانه‌های موردنیاز شهروندان افزایش یابد. علاوه بر این ساخت پارکینگ طبقاتی در میدان شهید باقری، ساماندهی میدان شهیدپژوتن و خیابان‌های شهیدان قربانی و سلطانی از برنامه‌های در حال انجام ناحیه۳ است که در آینده نزدیک می‌تواند دسترسی شهروندان به دیگر محله‌ها را آسان کند و از بار ترافیک محله‌ها به‌خصوص یافت‌آباد جنوبی بکاهد.

«حامد شعاعی» شهردار ناحیه ۴
تسریع در ساخت بزرگراه شهید بروجردی

پروژه ۷۶متری شهید بروجردی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار در محدوده ناحیه۴ منطقه۱۸ است که کارکرد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و باعث رشد و پیشرفت محله‌ها می‌شود. اجرای این پروژه که از سال‌ها قبل آغاز شده، در چند فاز عملیاتی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد همکاری بی‌نظیر شهروندان برای اجرای این پروژه است. اهالی با اینکه به زحمت افتاده‌اند و عبور و مرور برایشان دشوار شده، اما اعتراضی نداشتند و با شهرداری کمال همکاری را دارند. از دیگر مواردی که در محدوده ناحیه ۴ جزء طرح‌های اولویت‌دار شناخته می‌شود، ساماندهی مشاغل مزاحم و برخورد جدی با صاحبان وانت‌بارها و مشاغل سیار است که اهالی بارها این خواسته را با مسئولان شهرداری منطقه۱۸ در میان گذاشته‌اند.

«رحیم سعیدی» شهردار ناحیه ۵
ارتقای سرانه‌های شهروندی در محله خلیج فارس و نوروزآباد

شهروندان ساکن در محله‌های خلیج‌فارس و نوروزآباد برای گذران اوقات فراغت فضای سبز مناسبی نداشتند. برای اینکه این مشکل حل شود و اهالی بخشی از اوقات خود را دامن طبیعت بگذرانند، ۶هکتار از سطح اراضی جنگلکاری شده محله خلیج‌فارس برای ایجاد بزرگ‌ترین تفرجگاه محلی اختصاص یافت. برای اجرای این پروژه ۸۵۰اصله نهال از نوع کاج تهران، سرو نقره‌ای و سرو خمره‌ای در این محوطه کاشته شده است. علاوه بر این تاکنون ۱۰۰متر مکعب خاک و نخاله از این محل جمع‌آوری شده و با تلاش همکارانم سیمای محله‌ها نسبت به گذشته زیباتر شده است.

«فریبا فتحی» شهردار ناحیه ۶
جلوگیری از ساخت غیرمجاز واحدها در حریم

طبق قانون و مقررات شهرسازی، شهروندان ساکن در حریم منطقه ۱۸ اجازه ساخت ندارند. گاهی تعدادی از این خانواده‌ها که در خانه‌های قولنامه‌ای ساکن هستند، قانون و مقررات را نادیده می‌گیرند و شروع به ساخت املاک می‌کنند که باعث آشفتگی در ساخت‌وسازها و بی‌انضباطی شهری می‌شود. بنابراین یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ناحیه ۶ شهرداری منطقه۱۸ برخورد جدی با متخلفان و جلوگیری از ساخت غیرمجاز واحدها در حریم منطقه است. به همین دلیل گشت‌های میدانی کارشناسان ناحیه ۶ از این محدوده افزایش پیدا کرده تا تخلفات ساختمانی فوری شناسایی و با سودجویان مقابله شود. در مواقعی هم که نیاز باشد با هماهنگی مقام قضایی و انتظامی با هر نوع تخلف در زمینه ساخت‌وساز برخورد قانونی می‌شود.

«حامد مرادی» شهردار ناحیه ۷
مرمت و بازسازی پل مواصلاتی گلشهرـ شهرک گلدسته

باتوجه به موقعیت جغرافیایی ناحیه۷ منطقه۱۸ که باعث شده بخشی از بار ترافیک شهر و حجم قابل توجه‌ای از عبور و مرور روزانه در این محدوده انجام شود، بررسی میدانی امنیت معابر و شریان‌های اصلی این ناحیه از اقداماتی است که به‌صورت مستمر توسط کارشناسان ناحیه۷ انجام می‌شود. در بارندگی‌های اخیر و بروز سیلاب، پل محوری و مواصلاتی شهرک گلشهرـ شهرک گلدسته دچار خسارت و آسیب‌دیدگی شد که اکنون با توجه به اهمیت مرمت و بازسازی این پل استراتژیک، اولویت کاری‌مان همین است که با تلاش کارگران و عوامل ناحیه۷ به سرعت در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی به پایان برسد.

کد خبر 491369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha