در جشنواره شهید رجایی امسال، شهردار ناحیه ۷ منطقه ۱۸، از میان ۱۲۲ ناحیه، به‌عنوان مدیر نمونه پایتخت انتخاب شده است.

امیر محمدی

«امیر محمدی» شهردار ناحیه۷ منطقه۱۸ از سال۸۴ در شهرداری فعالیت می‌کند و در طول این سال‌ها در بخش‌های مختلف مسئولیت اجرایی داشته است. او می‌گوید: «در سال ۱۳۹۸ شهرداری منطقه۱۸ موفق شد بزرگ‌ترین پرونده اجرای رأی ماده ۱۰۰(تخریب بناهای غیرقانونی) را در شهرداری تهران به نام خودش ثبت کند. در ناحیه۵ و محدوده محله خلیج‌فارس سوله و کارگاهی به مساحت ۱۵هزارمترمربع برای نگهداری و توزیع انواع کود شیمیایی وجود داشت که بیش از ۵۰سال به‌صورت غیرقانونی و غیرمجاز فعالیت می‌کرد و به دلیل مشکلات زیست‌محیطی از جمله انتشار گازهای سمی در فضای محله همواره مورد اعتراض و گلایه شهروندان بود، بنابراین با دستور مقام قضایی و با پشتیبانی عوامل اجراییات شهرداری منطقه ۱۸، سوله و انبار مواد شیمیایی کاملاً تخریب شد.»
شهردار ناحیه برگزیده پایتخت که در ناحیه ۲ و ۵ هم سابقه فعالیت دارد، می‌گوید: «یکی دیگر از افتخارات شهرداری منطقه۱۸، اجرای طرح مسکن جایگزین برای ساکنان کوی زینبیه بود که در صورت توافق با شهرداری و تحویل کلید خانه فرسوده خود، یک واحد آپارتمان نوساز تحویل می‌گرفتند. اکنون بیش از ۹۰درصد از این املاک فرسوده تعیین تکلیف شده‌اند. تعدادی از خانه‌ها مشکل انحصار وراثت و چندمالکیتی دارند که امیدواریم به‌زودی این موانع نیز برطرف و این خانه‌ها تخریب شود.»
محمدی در ادامه از آغاز به کار طرح تعریض بلوار شهیدان بهرامی صحبت می‌کند و می‌گوید: «اجرای این پروژه چند دهه به تعویق افتاده بود و کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی دیوار محکم کارخانه متروکه آرد، پاساژ سعید و سایر گاراژها و مراکز تجاری که به حریم پیاده‌راه تجاوز کرده بودند فرو بریزد. شهردار منطقه ۱۸، همیشه به شهرداران نواحی توصیه می‌کند که به جای پشت میزنشینی در میدان باشند و از نزدیک مسائل مردم را لمس کنند. مثلاً درباره پیاده‌راه بلوار شهیدان بهرامی باید فکر کنیم که خانواده خودمان قرار است از این گذرگاه‌های باریک و دندانه‌دار عبور کنند.

همه این مسائل باعث شد تا با انگیزه بیشتری وارد میدان شویم و با توجه به حادثه‌ساز و ناایمن بودن این ساختمان‌های متروکه و مخروبه اقدام به تخریب دیوار کارخانه آرد، پاساژ سعید و... کنیم. بسیاری از مالکان مغازه‌ها و فروشگاه‌های معارض نیز با شهرداری منطقه ۱۸ همکاری کردند و با عقب‌نشینی املاک خود، باعث شدند اراضی تصرف شده هرچه زودتر به نفع شهروندان آزاد شوند.»
شهردار ناحیه۷ دربخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی می‌گوید: «این زمین‌ها در محدوده ناحیه۷ فراوان و به همین دلیل همواره مورد توجه سودجویان هستند. باید با تعامل ویژه با دستگاه‌های قضایی چهار دانگه و اسلامشهر و همچنین افزایش گشت‌های ویژه شهربان و حریم‌بان از هرگونه ساخت‌وساز و تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری خواهد شد.»

کد خبر 569363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha