بیمارستان خیریه غیاثی در جنوب غرب تهران یعنی منطقه۱۸ و در محله پرجمعیت شهرک ولی‌عصر(عج) قرار دارد. این بیمارستان دارای عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۲۰هزارمترمربع و زیربنای ۱۷هزار مترمربع در ۵طبقه با زیرزمین است.

تاریخچه غیاثی

بیمارستان خیریه غیاثی، مرکز درمانی غیرانتفاعی است که تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد و توسط حامیان و افراد نیکوکار حمایت و تمامی درآمدهای این بیمارستان خیریه، صرف انجام امور مربوط به هزینه‌های بیمارستان و امور خیرخواهانه در راستای اجرای نیات واقف خیراندیش می شود.

 

بزرگراه‌ها و جاده‌های اطراف بیمارستان به شهرک‌ها و نواحی پرجمعیت اطراف تهران و مناطق۱۷، ۱۸ و ۱۹ منتهی می‌شود. نباید فراموش کرد که این موقوفه درمانی در رفاه و آسایش ساکنان بسیار تأثیرگذار است، چرا که اکثراً خانواده‌های کم درآمد و نیازمند به خدمات درمانی و پزشکی متنوع نیاز دارند. 

مرحوم «حاج علی نقی غیاثی» بنیانگذار بیمارستان خیریه غیاثی با اطلاع از نیاز مردم این منطقه، در وصیتنامه خود در سال۱۳۳۱ مقرر کرد که از محل ثلث کل اموال او برای ایجاد مؤسسه خیریه در منطقه نقی‌آباد و وصفنارد یعنی همین محل فعلی بیمارستان برای کمک به نیازمندان و ایتام اقدام شود.
 

در سال۱۳۳۷ بعد از فوت مرحوم غیاثی و در جهت اجرای وصیتنامه، ابتدا پرورشگاهی برای ایتام ساخته شد و سپس اوصیا در سال۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰هزار مترمربع که از طرف مرحومه خانم غیاثی (همسر مرحوم علی نقی غیاثی) اهدا شد، اقدام به ساخت یک مرکز درمانی به مساحت ۱۲۰۰‌متر مربع برای ارائه خدمات براساس نیازهای بهداشتی و درمانی به اهالی منطقه۱۸ و ساکنان اطراف شهرک ولی‌عصر(عج) کردند. به دلیل استقبال مردم از خدمات درمانی موجود و به لحاظ نبود امکانات تخصصی لازم در منطقه۱۸، هیئت‌مدیره درمانگاه غیاثی بر خود واجب دانست نسبت به گسترش دامنه فعالیت با تبدیل درمانگاه به بیمارستان اقدام کند که این مهم در سال۱۳۷۸ با اخذ مجوزهای لازم محقق شد. ضمن اینکه بیمارستان موفق به کسب مجوزهای لازم برای تعداد ۲۰۰تخت بستری شد.

اکنون «ابوالفضل غیاثی» تولیت موقوفات پدر مرحومش را برعهده دارد و البته راه‌اندازی بخش زنان، اطفال و نوزادان در این بیمارستان توسط بانوی نیکوکار مرحومه ویکتوریا غیاثی (عروس خانواده) در فروردین سال۱۳۹۷ از دیگر خدمات ماندگارخاندان غیاثی در منطقه۱۸ به شمار می‌رود.

کد خبر 481093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha