کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی فوق تخصصی-آموزشی کودکان، مرداد ۹۶ در ضلع غربی بیمارستان بهارلو و در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع به زمین زده شد. پس از گذشت ۲ سال عملیات خاکبرداری به اتمام رسیده و عملیات عمرانی شروع شده است. به گفته «فریبا ابولقاسمی» مدیر روابط عمومی موسسه زنجیره امید، این بیمارستان سال ۱۴۰۳ بهره برداری می‌شود.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان

همشهری آنلاین_زینب زینال زاده: براساس آخرین اطهار نظر مسئولان وزارت بهداشت، بیش از ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی مورد نیاز است که با استفاده از امکانات دولتی و بدون مشارکت بخش خصوصی، تأمین این تخت‌ها حدود ۴۰ سال طول می‌کشد. با توجه به اینکه تأمین تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز کودکان در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد، مشارکت بخش خصوصی و موسسه‌های فعال در حوزه درمان کودکان می‌تواند کارگشا باشد. 
موسسه خیریه بین المللی «زنجیره امید» از تیرماه سال ۱۳۸۶ با هدف فراهم کردن خدمات پزشکی و درمان برای کودکان زیر ۱۸ سال تأسیس شده است و تا کنون بیش از ۸ هزار کودک با حمایت‌های این موسسه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند. همین خدمات بود که مسئولان وزارت بهداشت را برآن داشت تا با مشارکت مسئولان این موسسه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در تکه یازدهم پایتخت بسازند.


به گفته «فریبا ابوالقاسمی» مدیر روابط عمومی موسسه زنجیره امید، اوایل سال ۱۳۹۶ دانشگاه علوم پزشکی تهران زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در ضلع غربی بیمارستان بهارلو به موسسه خیریه زنجیره امید اهدا می‌کند: «زمین به مدت ۹۹ سال به موسسه واگذار و قرار می‌شود بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با مشارکت موسسه ساخته شود.» 
سال ۱۳۹۶ با حضور دکتر هاشمی وزیر وقت وزارت بهداشت، کلنگ ساخت بیمارستان به زمین زده می‌شود و پس از یک سال مطالعات تحقیقی و میدانی توسط کارشناسان و مشاوران و انجام نیاز سنجی، سال ۹۷ عملیات خاکبرداری شروع می‌شود.
ابوالقاسمی می‌گوید: «بیمارستان در ۱۲ طبقه روی زمین و ۳ طبقه زیر زمین ساخته می‌شود و موقعیت جغرافیایی آن، دسترسی شهروندان را آسان کرده است. همچنین مردم سایر استان‌ها از طریق ترمینال جنوب و راه آهن می‌توانند به این بیمارستان مراجعه و از خدمات درمانی آن استفاده کنند.»

اتمام عملیات خاکبرداری


به گفته مدیر روابط عمومی موسسه زنجیره امید، جراحی فوق تخصصی اطفال در بخش‌های قلب، ارتوپدی و ترمیمی، محورهای اصلی خدمات درمانی این بیمارستان هستند: «علاوه بر بخش‌های درمانی در این بیمارستان مرکز توانبخشی کودکان، مرکز ترومای اطفال، مرکز تحقیقات و همچنین مرکز اقامتی برای اسکان همراهانی که خارج از شهر تهران به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، پیش بینی شده است.»
ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی رایگان نیست. ابوالقاسمی این موضوع را بیان و عنوان می‌کند: «خدمات درمانی برای افراد تحت پوشش موسسه کاملاً رایگان است. شهروندانی که تحت پوشش بیمه هستند خدمات درمانی را براساس تعرفه‌های تعیین شده دریافت می‌کنند. سایر افراد هم با پرداخت هزینه‌های تعریف شده می‌توانند از خدمات بیمارستان بهره مند شوند. در واقع با این کار زمینه استفاده از خدمات این بیمارستان برای تمام اقشار فراهم شده است.»
به گفته مسئولان موسسه خیریه زنجیره امید اگر کارهای عمرانی براساس برنامه پیش برود، ۵ سال دیگر یعنی در سال ۱۴۰۳ بهره برداری می‌شود و با توجه به امکانات پیش بینی شده کامل‌ترین بسته بیمارستانی کشور خواهد بود.

کد خبر 479876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha