مقامات بهداشت چین روز چهارشنبه۲ بهمن با تشریح اقدامات فراگیر برای کنترل عفونت با کوروناویروس جدید اعلام کردند این ویروس تاکنون باعث مرگ ۹ تن و ابتلای ۴۴۰ تن دیگر شده است. 

ویروس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه در پکن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد همه مرگ‌های ناشی از این شیوع در استان «هوبئی» رخ داده است؛ استانی که شهر ووهان که از آن به عنوان خاستگاه و منشا این بیماری یاد می‌شود در آن قرار دارد.

این ویروس مرموز ابتدا از بازار آبزیان شهر ووهان شیوع پیدا کرد و تاکنون به بیش از ۲۰ شهر چین و چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و تایلند سرایت کرده است جزیره تایوان هم تایید کرده که یک مبتلا به این ویروس را شناسایی کرده است.

در تازه‌ترین مورد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد اولین مورد از ویروس کورونا در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا تایید شده است. براساس این اطلاعیه، بیمار ایالت واشنگتن مردی ۳۰ ساله است که به تازگی به شهر ووهان سفر کرده و شهر سیاتل در این ایالت بازگشته بود.

با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع این ویروس، سازمان جهانی بهداشت خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد «گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در این این باره گفت: «پس از شیوع بیماری ذات‌الریه ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا جدید، دولت چین به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری به طور همه‌جانبه اقداماتی را برای مقابله با آن انجام داده است.»

او گفت: چین با نگرش آزاد، شفاف و مسئولانه نسبت به امنیت بهداشت جهانی، به موقع درباره این بیماری به سازمان بهداشت جهانی، کشورهای مربوط و مناطق هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان اطلاع‌رسانی کرده و بلافاصله اطلاعات مربوط به توالی جدید ویروس کرونا را به اشتراک گذاشته است.

با توجه به آغاز تعطیلات عید بهاره چین که از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود، نگرانی‌ها درباره شیوع این ویروس افزایش یافته است به ویژه این‌که مردم چین سابقه شیوع ویروس سارس را نیز در سال ۲۰۰۲ دارند ویروسی که دست‌کم جان ۷۰۰ تن را گرفت.

کد خبر 479846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha