مقام‌های رسمی چین از گسترده شدن بیماری مرموز به خارج از مرزهای شهر ووهان و افزایش تعداد مبتلایان به کوروناویروس به ۱۳۹ مورد خبر دادند.

Wuhan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، کمیسیون بهداشت پکن اعلام کرد دو مورد بیمار مبتلا به کوروناویروس در این شهر دیده و یک نفر هم در گوانگدونگ به آن آلوده شده است. ضمن اینکه تعداد قربانیان این بیماری مرموز به سه نفر رسیده و احتمال می‌رود در روزهای آینده بیشتر هم شود. تا روز یکشنبه ۲۹ دی شهر ووهان در مرکز چین به عنوان منشا پیدا شدن ویروس میزبان ۱۳۶ بیمار مبتلا بوده است.

تایلند با دو مورد و ژاپن با یک مورد بیمار مبتلا به کوروناویروس از همسایه‌های چین هستند که پای ویروس به آنها باز شده است. هر سه فرد آلوده از شهر ووهان به این دو کشور رفته‌اند. پزشکان متخصص و کارشناسان بهداشت همچنان در پی کشف منشا ویروس هستند که شبیه ویروس مرگبار سارز یا SARS (نشانگان شدید حاد تنفسی) رفتار می‌کند اما شیوه انتقال و راه‌های مبارزه با آن همچنان ناشناخته مانده است.

مقام‌های چینی امیدوارند تا پیش از فرارسیدن سال نوی چین و آغاز موج سفرهای خارجی، بتوانند این کوروناویروس جدید را کنترل کنند و جلوی گسترده شدن آن را بگیرند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشف چند مورد تازه از این ویروس مرگبار نشان می‌دهد احتمالا کوروناویروس به بازار غذاهای دریایی هوانان در شهر ووهان ارتباط ندارد؛ جایی که تصور می‌شود مرکز انتشار ویروس بوده است.

مقام‌های شهر ووهان در تلاش هستند با کمتر کردن رویدادهای جمعی و افزایش نظارت‌های عمومی جلوی انتشار بیشتر کوروناویروس را بگیرند. هر چند با توجه به فرارسیدن تعطیلی‌های مربوط به سال نوی چینی شاید این تلاش‌ها در کوتاه‌مدت چندان سودمند نباشد.

کد خبر 479290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha