یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

علی ابراهیمی: رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران از توزیع ۵۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ۱۶۵۰ تومان در کشور خبر داد.

اظهارات این مقام مسئول که چندمین اظهار نظر مقام‌های مسئول در یک‌ماه‌ونیم گذشته در مورد بازار مرغ است، در حالی مطرح می‌شود که قیمت مرغ در بازار رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند.

به فرض اینکه طرح دولت برای ساماندهی بازار از طریق خرید، ذخیره و عرضه مرغ واقعیت داشته باشد این سؤال مهم مطرح است که چرا بازار نسبت به این طرح به صورت کاهش محسوس قیمت واکنش نشان نمی‌دهد؟

پاسخ این سؤال را می‌توان یکی از موارد زیر دانست: یا میزان اعلام شده برای توزیع مرغ صحت ندارد، یا اینکه این میزان صحت دارد و عملا افزایش نیافتن بیش از این قیمت مرغ در بازار در واقع واکنش طبیعی بازار به این طرح است، به عبارت دیگر درصورتیکه این طرح اجرا نمی‌شد باید بیش از این قیمت مرغ در بازار افزایش می‌یافت.

نکته آخر اینکه آیا بهتر نیست دولت به جای اجرای چنین طرح‌هایی که آثار آن معلوم نیست، ‌ به صورت ریشه‌ای و با تجهیز، تامین و پشتیبانی بخش‌های تولیدی که هم‌اکنون در بحران بسرمی‌برند هم بازار را مدیریت کند و هم بخش تولید و به‌دنبال آن اشتغال را تقویت کند.

کد خبر 47925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز