همشهری‌آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران با تبیین جهت‌گیری‌های دولت در سال جدید تصریح کرد:

دستگاه‌ها امسال باید با حداکثر سرعت و در جهت پیشرفت بر مبنای عدالت ، به اجرای برنامه‌های خود بپردازند و به خدمت رسانی به ملت همت گمارند.

احمدی نژاد در نخستین جلسه مشترک هیات دولت و استانداران در سال ‪ ۸۷‬با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای کار و فعالیت در کشور، اظهار داشت: همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی باید به دنبال راه‌های ابتکاری و جدید برای خدمت به مردم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی نژاد ادامه داد: امسال باید با بهره‌گیری بیشتر از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در پی به نتیجه رساندن برنامه‌ها و اهداف باشیم، همچنانکه جشن سی امین سال انقلاب اسلامی را امسال برگزار خواهیم کرد و هر یک از دستگاه‌ها و استان‌ها نیز باید بر این اساس مضربی از ‪ ۳۰‬پروژه را به انجام برسانند و افتتاح کنند.

احمدی نژاد در ادامه جلسه مشترک هیات دولت و استانداران تاکید کرد : یکی از برنامه‌هایی که استانداران باید با جدیت دنبال کنند موضوع کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به روز ‪ ۲۰‬فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: پیروزی بزرگ هسته‌ای حاصل همدلی، ایستادگی، توکل به خدا و تبعیت ملت از رهبر معظم انقلاب بود که اینها منجر به پیروزی جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها شده است.

احمدی نژاد با اعلام این که مردم در سراسر کشور روز ملی فناوری هسته‌ای را جشن می‌گیرند، افزود: ملت ایران با توجه به درس‌های موضوع هسته‌ای شدن کشورمان، همه موانع را در برابر پیشرفت‌های خود از پیش رو خواهد برداشت.

رییس جمهوری در ادامه نخستین جلسه مشترک هیات دولت و استانداران در سال ‪ ۸۷‬با اشاره به دستاوردهای دولت در عرصه‌های مختلف طی سال گذشته اظهار داشت: سال ‪ ۸۶‬سالی بسیار پرکار و همراه با فراز و نشیب‌های فراوان و پیروزی‌ها و پیشرفت‌های بسیار بزرگ برای ملت ایران و آرمان‌های انقلاب بود احمدی نژاد با اشاره به این که در سال گذشته در حوزه سیاست خارجی نیز تحولات و دستاوردهای بزرگی به نفع کشور رقم خورد گفت: در ابتدای سال ‪،۸۶‬ دستگیری نظامیان اشغالگر انگلیس که وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بودند و سپس عفو آنها از سوی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، بزرگترین ضربه حیثیتی را به استکبار وارد کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: در سال گذشته در موضوع هسته‌ای نیز همه قدرت‌های بزرگ بسیج شدند تا مانعی را در مسیر رشد ملت ایران ایجاد کنند اما به فضل الهی امروز سرخورده و مایوس هستند. آنها خیال می‌کردند قطعنامه‌هایی که علیه ملت ایران صادر می‌شود، می‌تواند در تصمیم‌گیری ملت ایران در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تاثیر بگذارد اما حضور مردم در انتخابات این توطئه را خنثی کرد و امروز آنها مایوسانه دست و پا می‌زنند و ملت ایران نیز پرشتاب در حال حرکت است .

احمدی نژاد یادآور شد: آنها حتی حمایت افکار عمومی جهانی را از دست داده اند و امروز اکثر ملت‌ها با ملت ایران همراهی می‌کنند. آنها فکر کردند با اعمال محدودیت‌ها می‌توانند کاری کنند اما با تدبیرهایی که انجام شد حجم سرمایه‌گذاری در کشور رشد بیشتری پیدا کرد و در داخل کشور نیز تورم ‪ ۲۰‬درصدی را پیش بینی می‌کردند تا از این طریق ملت را با مشکل مواجه کنند اما علیرغم همه تلاش‌ها سرمایه‌گذاری قابل توجهی در کشور صورت گرفت و میزان تورم نیز گرچه تلخ بود، ولی درصد آن بسیار کمتر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کردند.

رییس جمهوری همچنین برگزاری اجلاس خزر در تهران را از دیگر دستاوردهای بزرگ برای ملت ایران در سال ‪ ۸۶‬عنوان کرد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بالا در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و تجارت خارجی در سال گذشته، تصریح کرد: حجم صادرات غیر نفتی در سال گذشته از مرز ‪ ۱۹‬میلیارد دلار عبور کرد که اتفاقی بسیار بزرگ است و برخی از استان‌های کشور که در سال‌های گذشته صادراتی نداشتند در سال ‪ ۸۶‬بین ‪ ۲۰۰‬تا ‪۷۰۰‬ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشتند.

رییس جمهوری با بیان این که در سال گذشته اقدامات اجرایی بزرگی صورت گرفت که بی‌نظیر یا کم نظیر بودند، خاطرنشان کرد: طرح سهمیه بندی بنزین با توجه به محدودیت‌هایی که ایجاد کرد اما با همراهی ملت عزیز انجام شد که صرفه جویی قابل توجهی را در مصرف بنزین به همراه داشت .

احمدی نژاد زمستان سال ‪ ۸۶‬را یکی از سردترین و دشوارترین زمستان‌های پنجاه سال اخیر برشمرد و اظهارداشت: با همراهی و همکاری ملت عزیز و علیرغم قطع انرژی توانستیم با کمترین آثار این مساله را پشت سر بگذاریم.

رییس جمهوری همچنین از تمامی دست اندرکاران از جمله استانداران، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیروی انتظامی برای ایجاد تسهیلات برای سفرهای نوروزی مردم تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این جلسه وزرای مسکن و شهرسازی و کار و امور اجتماعی گزارشی از وضعیت مسکن و اشتغال در استان‌ها ارایه کردند.

همچنین در این جلسه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نحوه اجرای بودجه در سال ‪ ۸۷‬را تشریح کرد.

کد خبر 47578

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز