پژوهشگران به تازگی اعلام کرده‌اند کودکانی که فعالیت بدنی زیاد دارند و ورزش‌های هوازی انجام می‌دهند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ قرار دارند.

ورزش کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پژوهشگران دانشگاه ییواسکیلای فنلاند اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انجام ورزش‌های هوازی می‌تواند به کودکان در جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ کمک کند. ورزش‌های هوازی حساسیت به انسولین سلول‌ها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین هنگام ورزش، انسولین کمتری لازم است تا سطح قند خون کودکان کنترل شود. 

طی این مطالعه، پژوهشگران ۴۵۲ کودک بین ۶ تا ۸ سال را مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه ارتباطات بین آمادگی هوازی، درصد چربی بدن، فعالیت بدنی، زمان تحرک نداشتن و مقاومت به انسولین بررسی شد. دانشمندان دریافتند فعالیت بدنی بالا و تحرک زیاد بدون در نظر گرفتن درصد چربی بدن با کاهش مقاومت به انسولین همراه است. 

مقاومت به انسولین شرایطی است که در آن سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال می‌شود و به طورثانویه قند خون را افزایش می‌دهد. در حالت مقاومت به انسولین، مقدار انسولین تولیدشده در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است، اما مشکل در پاسخ سلول‌ها به انسولین است. مقاومت به انسولین معمولاً به صورت کشف‌نشده به بروز دیابت نوع ۲ منجر می‌شود. 

دکتر ایرو هاپالا (Eero Haapala)، پژوهشگر این مطالعه، گفت: پیام مهم مطالعه ما این است که فعالیت بدنی بیشتر و زمان کم‌تحرکی کمتر در پیشگیری از دیابت نوع ۲ در کودکان نقش مهمی دارد. برای کودکان چاق، ورزش کردن بسیار مهم است.

کد خبر 471726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha