پیراهن سیاهی که آدری هِپبورن، بازیگر زیبا و شیک‌پوش هالیوودی در فیلم «صبحانه در تیفانی» به تن دارد احتمالا از خود فیلم معروف‌تر است؛ چراکه کسانی که این فیلم را ندیده‌اند هم این لباس را می‌شناسند. در این مطلب با داستان پشت این لباس آشنا می‌شوید که هرکسی از آن مطلع نیست.

ادری هپبورن - فیلم صبحانه در تیفانی

به گزارش همشهری آنلاین، آدری هِپبورن یکی از زنان زیبا و شیک‌پوش هالیوودی است که همیشه در مد و لباس جایگاه ویژه‌ای داشته است. پیراهن سیاهی که آدری هپبورن در فیلم «صبحانه در تیفانی» به تن دارد احتمالا از خود فیلم معروف‌تر است؛ چراکه کسانی که این فیلم را ندیده‌اند هم این لباس را می‌شناسند. نکته حیرت‌انگیز پیراهن سیاه هپبورن که به عنوان یکی از بهترین لباس‌ها در همه دوران شناخته شده، طراحی بسیار ساده‌ای است که دارد. با این حال به‌وضوح مشخص است که همین سادگی باعث ماندگاری و ترند ماندن این لباس شده است.

ریدرز دایجست دراین‌باره نوشت: طراح این لباس «اوبر دو ژیوانشی» موسس برند ژیوانشی بود. ژیوانشی و هپبورن پیش از ساخت این فیلم با هم همکاری خوبی داشتند. شروع رابطه این دو هنرمند به سال ۱۹۵۳ بازمی‌گردد؛ زمانی که هپبورن مشغول بازی در فیلم «سابرینا» بود و نظر یک طراح فرانسوی را جلب کرد. بعد از آن بود که هپبورن وقتی به عنوان ستاره در «صبحانه در تیفانی» ظاهر شد،‌ به امید درخشش دوباره به ژیوانشی رو آورد. در طرح اولیه ژیوانشی قد لباس کوتاه بود، چراکه معتقد بود این مدل لباس در تن این ستاره سینما بیشتر جلوه می‌کند؛ اما این طرح نظر هپبورن را جلب نکرد. درنهایت آنها تصمیم گرفتند طرح اولیه لباس را به سرپرست طراحان پروژه بدهند که اصلاح کند.

لباس نهایی ماکسی و بدون آستین طراحی شد، به همراه یک گردنبند مروارید و دستکش‌های بلند سیاه. طراحی به‌گونه‌ای بود که شانه‌های هپبورن به‌اصطلاح چهارشانه نشان داده می‌شد و زیبایی وی را دوچندان می‌کرد. طراحی نهایی لباس تداعی‌کننده لباس کوکو شانل در دهه ۲۰ میلادی است که به «پیراهن سیاه کوچک» معروف شد.

منتقدان مد به اتفاق نظر مدل لباس هپبورن را ستایش کردند و بر این عقیده بودند که لباس شخصیت منحصر به فردی به این بازیگر داده است.

  • این لباس در سال ۲۰۰۶ در یک حراجی به قیمت ۴۶۷ هزار پوند انگلیس (بیش از ۶۰۰ هزار دلار آمریکا) فروخته و این پول برای ساخت یک مدرسه در کلکته هزینه شد.

نکته جالب این است که خرید لباس تلفنی بود. خریدار لباس سیاه هپبورن ناشناس است و نام صاحب فعلی لباس یک راز باقی مانده است. صرف‌نظر از این‌که این لباس متعلق به چه کسی باشد، میراث این لباس در میان دوستداران مد و فیلم باقی خواهد ماند.

  • آدری هِپبورن متولد ۴ مه ۱۹۲۹ – درگذشته ۲۰ ژانویه ۱۹۹۳، هنرپیشه مشهور بریتانیایی هلندی‌تبار متولد بلژیک سینما و تئاتر بود. وی با فیلم‌هایی چون «بانوی زیبای من» و «صبحانه در تیفانی» شناخته شده است. این هنرپیشه باریک‌اندام و خوش‌پوش، به‌خاطر زیبایی فریبنده، ایفای نقش ماهرانه‌اش در فیلم‌ها و اقدامات بشردوستانه‌اش برای کودکان نیازمند، شهرت داشت. هپبورن همچنین چهار بار نامزد جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۵۳ موفق به بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «تعطیلات رومی» شد.
کد خبر 467041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha