وزارت ارشاد برای آلبوم محسن چاوشی اجازه داشتن نام «قمارباز» را صادر نکرد و این آلبوم با نام «بی‌نام» منتشر شد؛ اما گویا نام حقیقی این آلبوم همچنان «قمارباز» باقی مانده است.

آلبوم بی‌نام - چاوشی

به گزارش همشهری آنلاین، آلبوم «بی‌نام» دهمین آلبوم محسن چاوشی است. این آلبوم با آهنگ‌سازی و خوانندگی و تنظیم محسن چاوشی و اشعاری برگرفته از مولانا، سعدی، وحشی بافقی و فصیح الزمان شیرازی، دوم دی ۹۸ منتشر شد. همه آهنگ‌های این آلبوم جدیدند و هیچ‌کدام قبلا منتشر نشده‌اند. انتشار آلبوم بی‌نام چندین بار به دلایل مختلف مانند مشکل در روند اخذ مجوز قطعات و نام آلبوم به تعویق افتاد، اما سرانجام منتشر شد و واکنش‌های افراد زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. این واکنش‌ها هم در قالب نقدی بود بر قطعات آلبوم و هم انتخاب نام آن. در ادامه برخی از این واکنش‌ها آمده است.

  • روش عجیب اسم‌گذاری آلبوم

اسپوتنیک در این باره نوشت: محسن چاووشی، خواننده ایرانی، روش عجیبی را برای دور زدن وزارت ارشاد انتخاب کرد. این خواننده محبوب ایرانی نام قمارباز را برای آلبوم جدید خود انتخاب کرد اما وزارت ارشاد به آلبوم محسن چاوشی اجازه انتشار با نام «قمارباز» را صادر نکرد و این آلبوم با عنوان «بی‌نام» منتشر شده است.

این اتفاق در حالی است که در واقع نام حقیقی این آلبوم، همچنان «قمارباز» است چراکه اگر جلد آلبوم را پشت و رو کنیم، نام آلبوم همچنان قمارباز است و این نام در پشت جلد آلبوم جدید او نوشته شده است.

بسیاری از کاربران این کار محسن چاوشی را زیرکانه توصیف کردند و معتقدند با این کار هر دو نظر اعمال شده است.

عده‌ای از کاربران نیز معتقدند که نام قمارباز نام یکی از اشعار مولاناست و نباید گذاشتن این نام بر روی آلبوم اشتباه باشد. به گفته این دسته از کاربران، وزارت ارشاد حساسیت زیادی از خود نشان داده است.

بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که با انتشار ویدئوی چرخاندن جلد آلبوم، ممکن است بار دیگر توسط وزارت ارشاد مورد بازبینی قرار گیرد یا در روند فروش آن اختلالی به وجود آید. بسیاری از کاربران این آلبوم آهنگ از محسن چاووشی را بی‌نظیر توصیف کردند و معتقدند که سال‌ها منتظر چنین اتفاقی بودند.

  • واکنش کاربران توییتر به آلبوم «بی‌نام»

فرارو هم در مطلبی به واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی پرداخت و نوشت:‌ چاوشی طرفداران ثابت خودش را دارد؛ اما در کنار طرفداران ثابتش، بسیاری از مخاطبان موسیقی نیز به آلبوم «بی‌نام» واکنش مثبتی نشان داده‌اند. البته برخی نیز انتقاد کرده‌اند.

یک کاربر در توییتر نوشته است که «محسن چاوشی غیر از تولید کار باکیفیت و درجه یک حجم زیادی از مخاطبین موسیقی پاپ رو به سمت شعر و ادبیات فاخر فارسی برده، خود همین اتفاقی بزرگی در موسیقی پاپ فارسی هست.»

کاربر دیگری هم در توییتر نوشته: «آقای چاوشی انتظارها ازت بالا رفته، ولی دیگه جا نمی‌خوریم از خوندن‌هات و انتخاب شعرهات و موسیقی‌هات. البته هنوز هم اختلاف آشکاری با سایرین داری.» کاربری هم گفته که من به آثار چاوشی علاقه چندانی ندارم، اما «بی نام» را می‌پسندم.

در مقابل، اما صوفیا نصرالهی، روزنامه‌نگار حوزه سینما و موسیقی هم نوشته است که «به نظر می‌رسد در این آلبوم جای خالی تنظیم‌های بهروز صفاریان یا فرشاد حسامی به‌شدت حس می‌شود. احتمالا اگر چاوشی مثل آلبوم‌های قبلی فقط چند قطعه را تنظیم می‌کرد و سلیقه‌ دیگری هم دخیل بود خروجی دلنشین‌تر و حرفه‌ای‌تر از کار درمی‌آمد. در حال حاضر فضای ملودی‌ها بی‌دلیل شلوغ و پرسروصداست و ترکیب سازبندی‌ها به دل نمی‌نشیند.»

  • تیزر آلبوم «بی‌نام» محسن چاوشی را در ویدئوی زیر ببینید.
  • «بی‌نام» که قرار بود با عنوان «قمارباز» روانه بازار شود، ۱۱ قطعه با اشعاری از مولانا و سعدی دارد و در خلال آن از اشعار برخی شاعران دیگر نیز به‌صورت ترکیبی استفاده شده است.

کد خبر 473560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha