شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت گوگل در صدد است تا سرویس Google News خود را با ویژگی که به کاربران اجازه می‌دهد تا با اطلاعات تاریخی حوادث و افراد، مقاله‌ها را پیدا نمایند، توسعه دهد.

Google News Archive Search آماده شده است تا با فهرست لینک‌ها با مقالاتی که اکثرا از روزنامه‌ها و مجلات هستند، آن‌لاین شود. Jim Gerber، مدیر مندرجات گوگل گفت:گوگل، شاخص سرویس را با لینک‌هایی که در فهرست جستجوی وب عمومی‌اش قرار دارد، ارائه داده است، چنانکه با این لینک‌ها، این شرکت به قرارهای ناشران و مجموعه‌های خبری دسترسی پیدا می کند.

به گزارش سایت پی سی ورلد سرویس بر اساس سطوح وابستگی نتایج به پرسش‌ها، آنان را طبقه‌بندی می‌کند و حق تقدمی از طرف شرکای گوگل که عبارتند از:  نیویورک تایمز، factiva، مجله تایم و وال استریت ژورنال، به این لینک‌ها داده نشده است.

 این سرویس به طور تقریبی، بررسی‌های 200 سال گذشته را پوشش می‌دهد و نتایج آن می‌توانند به روش‌های مختلفی که شامل گروه‌های زمانی، عناوین و ناشران هستند، گروه‌بندی شوند.

آنوراگ آچاریا، مهندس برجسته گوگل گفت: Google News Archive Search لینک‌ها را به مندرجات مولتی مدیا ارجاع نمی‌دهد و نیز شامل لینک‌هایی با مطالب مرجعی چون کتب و دایره‌المعارف‌ها نمی‌شود و همچنین با سرویس Book Search گوگل پیوسته نیست.

وی افزود، لینک‌ها به مقاله‌های پولی و مجانی منتهی می‌شوند. گوگل صرفا لینک‌ها را تهیه می‌کند و وارد معاملات پولی بین کاربران و ناشران برای دسترسی به مقالات، نمی‌شود، و هیچ یکپارچگی در سیستم پرداخت آن‌لاین Checkout گوگل وجود ندارد.

کد خبر 4655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز