جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل غول اینترنتی جهان سایت جدیدی را برای کمک به بیسوادان و آموزش آنها راه‌اندازی می‌کند.

 این سایت که به زودی راه‌اندازی خواهد شد، به بیسوادان،معلم‌ها و کلیه افرادی که قصد دارند ادبیات و زبان خود را تقویت کنند ، کمک می‌کند.

گوگل این سرویس را در جریان بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان در فرانکفورت راه‌اندازی خواهد کرد و در این پروژه گروه سوادآموزی نمایشگاه کتاب (LitCam) و یونسکو، گوگل را یاری می‌دهند.

 گوگل اعلام کرده تنها با کار گروهی و تلاش همگانی می‌توان بیسوادی را ریشه‌کن کرد و در این راه، شروع کار کمی سخت است ولی در ادامه می‌توان به کمک دیگران نیز امیدوار بود. گوگل در این پروژه سعی کرده نیازهای اولیه آموزش و منابع بسیاری را در اختیار بیسوادان و معلم‌ها قرار دهد تا بهتر بتوانند این معضل جهانی را ریشه‌کن کنند.

گوگل در این راستا شعار خود را این‌طور عنوان کرده است: هرچه دسترسی مردم به منابع، کتابها و امکانات بیشتر باشد، سطح معلومات کل مردم افزایش خواهد یافت و خودبخود بیسوادی حذف می‌شود.

سرویس جدید گوگل امکان دسترسی کاربران به ارگان‌های مبارزه با بیسوادی، سایت‌ها و وبلاگهای مرتبط، گروههای اینترنتی فعال در این زمینه، کلوپ‌های فروش و اجاره کتاب، سایت‌های پژوهشی، فیلم‌های آموزشی و منابع مرتبط را فراهم می‌سازد.

سید محمد تقی رسولی
Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 5463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز