سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی- عمید نمازی خواه: سه شرکت گوگل، موزیلا و ریل نتوورکس بر پایه توافقی جدید، محصولات و خدمات نرم افزاری یکدیگر را برای کاربران خود ارائه خواهند داد.

به گزارش رویترز، گوگل، برترین موتور جست وجوی اینترنت، موزیلا، سازنده مهمترین مرورگر اینترنتی دارای کد باز و ریل نتوورکس تولیدکننده نرم افزار صوتی تصویری پرکاربر ریل پلیر، از این پس به گسترش محصولات یکدیگر اقدام خواهند کرد.
بر اساس این توافق از این پس نوار ابزار معروف گوگل، مرورگر فایرفاکس بنیاد موزیلا و نرم افزار صوتی تصویری ریل پلیر از سوی این سه عرضه خواهند شد. بدین معنا که مثلاً چنانچه کاربری قصد دانلود نوار ابزار گوگل را از وب سایت این شرکت داشته باشد می تواند مرورگر فایرفاکس را نیز به راحتی از همان مکان دریافت و نصب کند و یا کاربری که خواهان دریافت نرم افزار ریل پلیر است می تواند در صورت علاقه به راحتی مرورگر فایرفاکس یا نوار ابزار گوگل را دانلود کند. این توافقنامه آخرین اقدام گوگل برای نزدیک کردن خود به شرکتهای بزرگ نرم افزاری و سخت افزاری جهت تبلیغ محصولات خود است.
گوگل چندی پیش نیز اعلام کرده بود بر پایه توافقی جدید با بزرگترین شرکت تولیدکننده رایانه های شخصی ، از این پس شرکت دل محصولات خود را به همراه نوار ابزار گوگل عرضه خواهد کرد و مشابه همین توافقنامه میان شرکت گوگل و شرکت آدوب، تولیدکننده نرم افزارهایی معروف نظیر آکروبات و فتوشاپ، به امضا رسیده بود.
نوار ابزار یا تولبار به طور کلی به برنامه نسبتاً کوچکی گفته می شود که به عنوان مکمل مرورگر اینترنتی در رایانه نصب شده و در واقع هدف اصلی آن بهبود تجربه گشت و گذار در اینترنت برای کاربران است. یکی از قابلیتهای نوار ابزار گوگل به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به باز کردن وب سایت موتور جست وجوی این شرکت، از داخل هر سایتی که باشند به موتور جست وجوی گوگل دسترسی پیدا کنند.
هر سه شرکت گوگل، موزیلا و ریل نتوورکس که توافقنامه جدید را برای توزیع محصولات یکدیگر به امضا رسانده اند در زمینه محصولات اصلی خود رقیب جدی شرکت مایکروسافت محسوب می شوند.
کد خبر 1959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز