سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکوادور در پی رفع مناقشه بر سر بمباران یکی از مواضع شورشیان فارک، از سرگیری گام‌به‌گام روابطش با کلمبیا را اعلام کرد.

خبرگزاری سوئیس از کیتو گزارش داد، دیه‌گو استیسی (Diego Stacey)، دبیرکل روابط دوجانبه در وزارت امور خارجه اکوادور اعلام کرد: «از سرگیری روابط به صورت گام‌به‌گام خواهد بود.»

وی در همین حال اعلام کرد که روابط دیپلماتیک این کشور با کلمبیا در جریان اجلاس وزیران امور خارجه سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) روز دوشنبه هفته آینده در واشنگتن از سر گرفته می‌شود.

رافائل کورئا، روز شنبه اعلام کرده بود هنوز زمان باقی است تا روابطی که دچار بحران عمیق بی‌اعتمادی است، عادی شود.

حمله به اردوگاه فارک بررسی می‌شود

در جریان اجلاس وزیران OAS قرار است بار دیگر حمله اول مارس ارتش کلمبیا به اردوگاه فارک در سرزمین اکوادور مورد بررسی قرار گیرد، اقدامی که باعث شد اکوادور و همچنین ونزوئلا روابط دیپلماتیک خود را با کلمبیا قطع کنند.

خوزه میگوئل ایسولزا، دبیرکل OAS روز دوشنبه با هیئتی از سفیران بیشتر کشورهای آمریکای لاتین از منطقه مرزی آنگوستورا اکوادور دیدن کرد تا از محل عملیات ارتش کلمبیا مطلع شود.

وزارت امور خارجه ونزوئلا پیش از این روز یکشنبه بازگشایی سفارتش را در کلمبیا اعلام کرد.

اکوادور و ونزوئلا در اجلاس موسوم به گروه ریو در جمهوری دومینیکنن روز جمعه مناقشه‌شان را با کلمبیا رفع کرده و بدین ترتیب یکی از شدیدترین بحران‌های منطقه‌ای پایان یافت.

کد خبر 46271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز