هشمهری آنلاین: رییس‌جمهوری ونزوئلا نسبت به پیش‌نویس ارائه شده توسط دو نماینده جمهوری‌خواه آمریکا جهت قراردادن نام این کشور در فهرست کشور‌هایی که آمریکا ادعا دارد حامی تروریسم هستند، واکنش نشان داد.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز که در جمع طرفدارانش از حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا سخن می‌گفت، اعلام کرد: تمامی این اعلامیه‌ها و خشونت‌ها و تهدیدات مبنی بر قرار دادن ما در این لیست را آن‌ها در واشنگتن انجام می‌دهند. خوب این فهرست را درست کنند و آن را ... در جیب‌شان قرار دهند.

چاوز در ادامه افزود: رییس امپراطوری ایالات متحده  ناامید شده است و هدف او از قرار دادن ونزوئلا در فهرست کشورهای حامی تروریسم، پاسخ به آن‌چه در سانتو دومینگو، پایتخت جمهوری دومینیکن، گذشت است. چرا که در سانتو دومینگو گروه ریو به بحران شدید دیپلماتیکی که میان کشور‌های کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور و نیکاراگوئه رخ داده بود، خاتمه داد.[گشایش اجلاس ریو]

چاوز با اشاره به دولت ونزوئلا تاکید کرد: طرح امپریالیسم  سرنگون کردن این دولت و پایین کشیدن انقلاب بولیواری است، به همین منظور نیز پیوسته علیه ما اعمال فشار می‌کند.

چاوز این سخنان را پس از آن بیان کرد که دو قانونگذار جمهوری خواه در ایالت متحده آمریکا، هفته گذشته با استناد به ادعاهایی که درباره روابط چاوز با گروه فارک مطرح می شود، پیش نویسی را به کنگره این کشور ارائه کردند و در آن خواستار افزودن نام ونزوئلا به فهرست کشورهایی شدند که آمریکا ادعا دارد از تروریسم حمایت می‌کنند.

در صورت افزودن نام ونزوئلا به فهرست کشور‌هایی که ایالات متحده ادعا دارد از تروریسم حمایت می‌کنند، تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه این کشور وضع خواهد شد. بر همین مبنا، این تحریم‌ها، ممانعت از فروش تسلیحات آمریکایی به ونزوئلا، سخت گیری در همکاری میان دولتین واشنگتن و کاراکاس و مخالفت آمریکا با کمک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به ونزوئلا را شامل خواهد شد.

کد خبر 46537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز