همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا در سخنانی که به‌طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد ملی شدن صنعت سیمان این کشور را اعلام کرد.

هوگو چاوز با صدور دستور ملی شدن صنعت سیمان این کشور، اعلام کرد دولت وی دیگر نمی‌تواند به شرکت‌های بازرگانی اجازه بدهد که به صادرات مصالح ساختمانی که برای مقابله با کمبود داخلی در این زمینه مورد نیاز است، ادامه دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اسوشیتدپرس، چاوز اعلام کرد به شرکت‌های تولید سیمان از جمله شرکت سمکس مکزیک ، غرامت عادلانه‌ای، در چارچوب ملی شدن صنعت سیمان ونزوئلا که به گفته وی "صنعتی راهبردی" است، پرداخت خواهد شد.

رییس جمهور ونزوئلا در همین حال از قصد این کشور برای آماده کردن طرحی به منظور پیشرفته کردن کارخانه‌های تولید سیمان خبر داد.

چاوز که می‌گوید در حال رهبری ونزوئلا به سوی "سوسیالیسم قرن بیست و یکم" است، در ادامه افزود ملی شدن صنعت سیمان در "کوتاه مدت" انجام خواهد شد. وی تاریخ دقیقی برای این قضیه اعلام نکرد.

پیش از دستور چاوز برای برای ملی شدن صنعت سیمان ونزوئلا، پیشتر نیز وی اقدام به ملی کردن بزرگترین شرکت مخابرات و بخش برق این کشور کرده، مالیات‌های جدیدی برای افراد ثروتمند اعمال کرده و همچنین کنترل دولتی را برصنایع نفت و گاز طبیعی این کشور افزایش داده است.

گفتنی است بیشتر بازار سیمان ونزوئلا را که دهها سال است از کمبود شدید مصالح ساختمانی رنج می‌برد، شرکت‌های خارجی تامین می‌کنند.

کد خبر 47601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز