همشهری آنلاین: الوارو اوریبه اعلام کرد: دولت کلمبیا علیه هوگو چاوز به دادگاه بین‌المللی جنایی شکایت خواهد کرد.

به گزارش سی ان ان، رئیس‌جمهور کلمبیا گفت: کامیلو اوسپینا سفیر کلمبیا در سازمان ملل به دادگاه بین‌المللی جنایی خواهد رفت  و در آنجا هوگو چاوز را به حمایت و تامین مالی نسل کشی متهم خواهد کرد.

اوریبه در ادامه ادعا کرد: براساس نامه‌های به دست آمده از کامپیوتر‌هایی(لپ تاب‌هایی)  که پس از حمله نیرو‌های ارتش کلمبیا به مواضع گروه فارک در خاک اکوادور به دست آمد، چاوز 300 میلیون دلار به نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا کمک کرده بود. روزنامه سمانا ادعا کرده است که این نامه‌ها براساس مفاد مذاکرات میان چاوز با روسای گروه فارک تنظیم شده‌اند.

از سویی دیگر روزنامه ال موندو نیز نوشت: مجله سمانا چاپ کلمبیا در گزارشی ادعا کرده است که هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا امکان تجارت نفت و بنزین و مشارکت در قرارداد‌های دولتی را در خاک ونزوئلا به گروه فارک پیشنهاد داده است.

مجله سمانا در ادامه گزارش خود ادعا کرده است که جزییات این پیشنهاد چاوز از مطالب مندرج در یکی از نامه‌های الکترونیک موجود در لپ‌تاب رائول ریس سخنگوی سابق گروه فارک به دست آمده است.

رائول ریس سخنگوی فارک در حمله نیرو‌های ارتش کلمبیا به مواضع گروه فارک در خاک اکوادور کشته شد.[کشته شدن سخنگوی فارک در حمله ارتش کلمبیا به خاک اکوادور]

این در حالی است که دولت ونزوئلا ادعا‌های مطرح شده درباره همکاری چاوز با گروه فارک را رد کرده است. 

دولت‌های ونزوئلا و اکوادور همچنین در اعتراض به حمله ارتش کلمبیا به مواضع گروه فارک در خاک اکوادور روابط خویش را با دولت بوگوتا قطع کرده‌اند.

نیرو‌های ارتش این دو کشور همچنین در مرز باکلمبیا مستقر شده‌اند.[قطع روابط سیاسی اکوادور و ونزوئلا با کلمبیا]

کد خبر 45847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز