جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت محافظه‌کار کلمبیا به ریاست جمهوری آلوارو اوریبه احتمالا در انتخابات 2006 به سیاستمداران رشوه داده و با قاچاقچیان مواد مخدر معامله کرده است.

خبرگزاری سوئیس از بوگوتا گزارش داد، ییدیس مدینا (Yidis Medina)، نماینده سابق به ارتشا متهم شده و پذیرفته است سال 2004 در پارلمان یکی از موافقان تغییر قانون اساسی برای انتخاب مجدد اوریبه بوده است.

مقامات دولتی بابت این کار او سمت‌های فریبنده‌ای را برای دوستانش پیشنهاد کرده‌اند. رسانه‌های داخلی کلمبیا گزارش داد، در اجلاسی در کاخ ریاست جمهوری کلمبیا خود اوریبه نیز حضور داشته و قول داده است از همه موافقان حمایت کند.

بر اساس گزارش مجله «کامبیو»، مدینا که در این مدت در زندان به سر می‌برده است، در جلسه بازپرسی دادستان از رشوه دولت به یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز خبر داده است.

بر اساس این گزارش، تئولیندو آوندانو (Teolindo Avendaño) در سال 2004 در مجموع 114 هزار دلار از حلقه‌های دولتی گرفته تا از مخالفت با قانون انتخاب مجدد اوریبه دست بکشد.

پول قاچاقچیان
در همین حال، گوستاوو سالازار (Gustavo Salazar)، دادستان دو قاچاقچی مواد مخدر گفت دولت اوریبه به برادران مگوئل آنگل (Miguel Ángel) و ویکتور مانوئل میییا (Víctor Manuel Mejía) پیشنهاد کرده است در صورتی که برای خرید رای به منظور انتخاب مجدد اوریبه مشارکت کنند، آنها را به آمریکا تحویل ندهد.

ویکتور مانوئل روز سه‌شنبه با گلوله پلیس زمانی کشته شد که در جستجوی برادرش بود. اوریبه پیش از این هم با اتهامات مشابهی مواجه بود که همواره آنها را رد کرد. دولت او اعلام کرده که کسی را «نخریده» بلکه فقط «ترغیب» کرده است. در انتخابات مه 2006 او توانست با کسب 62 درصد آرا در مسند خود بماند.

کد خبر 50578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز