گروه حوادث: اعضای باند کلاهبرداری با شگرد سکه‌های تقلبی، پس از آنکه طعمه‌های خود را به محل قرار می‌کشاندند، با تعویض چک‌های مسافرتی آنها با اسکناس‌های 500تومانی، دست به کلاهبرداری می‌زدند.

مدتی قبل، 2 پسر جوان به دادسرای ناحیه 5 تهران رفتند و از سرقت مسلحانه پول‌هایشان خبر دادند.

این 2 جوان در توضیح ماجرا گفتند:  چندی پیش  از طریق یکی از دوستانمان که تعمیرکار است با خبر شدیم شخصی قصد فروش خودروی تصادفی‌اش را دارد، بنابراین از او خواستیم با فروشنده خودرو قرار ملاقات بگذارد.

وقتی به همراه تعمیرکار، برای خرید خودرو سرقرار حاضر شدیم چند نفر با تهدید اسلحه پول‌هایمان را به سرقت بردند.

با شنیدن این ادعا، حسن جراحی- بازپرس شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 5- دستور تحقیق درباره ادعاهای مردان جوان را صادر کرد و کارآگاهان به سراغ تعمیرکار خودرو که در این ماجرا نقش واسطه را داشت رفتند  و او را برای تحقیقات بیشتر به اداره پلیس انتقال دادند.

مرد تعمیرکار  مقابل بازپرس جراحی،  ادعاهای مردان جوان را رد کرد و مدعی شد  مدتی قبل یکی از دوستانم، تعدادی سکه عتیقه به من نشان داد و گفت اگر برای آنها مشتری پیدا کنم پول خوبی به من خواهد داد من هم که به پول احتیاج داشتم، وسوسه شدم و وقتی 2 مردجوان برای تعمیر خودرویشان به مغازه‌ام آمدند با نشان دادن سکه‌ها به آنها پیشنهاد خرید دادم.

با اظهارات مرد تعمیرکار، 2جوانی که برای شکایت به دادسرا آمده بودند ناچار به افشای حقیقت شدند  و گفتند مدتی قبل وقتی برای تعمیر خودرویمان به مغازه مرد تعمیرکار رفته بودیم، وی با نشان دادن چند سکه عتیقه به ما پیشنهاد معامله پر سودی را داد وبا تعیین زمانی، قرار شد به ازای خرید هر کیلو سکه طلا، 9میلیون تومان پرداخت کنیم.

در روز قرار وقتی به مغازه این مرد رفتیم، مرد تعمیرکار به همراه دوستش سوار خودرویمان شده  و مدعی شدند اول باید از واقعی بودن چک پول‌های همراهمان مطمئن شوند و بعد معامله انجام خواهد شد.

با نشان دادن چک‌های مسافرتی، به همراه آنها به بانکی در آن نزدیکی رفتیم تا آنها از تقلبی نبودن چک‌ها مطمئن شوند.

در جلوی بانک دوست مرد تعمیرکار یکی از چک‌ها را گرفت و به  داخل بانک رفت و لحظاتی دیگر بازگشت و گفت که چک را به فردی داده تا وی از بانک استعلام کند.

در این فاصله آنها بعد از نشان دادن یک سکه، بقیه چک‌ پول‌های همراهمان را به بهانه اینکه می‌خواهند آن را داخل یک پلاستیک مشکی بگذارند، از ما گرفتند. بعد از گذشت یک ساعت، زمانی که فرد مورد نظر آنها بازنگشت، آنها کیسه مشکی را که چک‌ پول‌ها داخل آن بود به ما پس دادند و ما با برداشتن این کیسه پلاستیکی  به خانه بازگشتیم.

با رسیدن به خانه، در کیسه را باز کردیم و در آنجا بود که متوجه شدیم چک‌های مسافرتی با اسکناس‌های 500 تومانی عوض شده است.

وقتی برای گرفتن پول‌هایمان به سراغ مردان کلاهبردار رفتیم آنها منکر ماجرا شدند و ما که چاره‌ای نداشتیم در طرح شکایت خود ادعای دروغینی را مطرح کرده و خواستار رسیدگی به موضوع شدیم.

بازپرس جراحی پس از شنیدن اظهارات شاکیان و مرد تعمیرکار دستور بازداشت متهمان دیگر این پرونده را صادر کرد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، کارآگاهان پلیس متوجه شدند 3 متهم سابقه دار که با این شگرد دست به کلاهبرداری زده‌اند توسط کارآگاهان پلیس اسلامشهر دستگیر شده‌اند.

به این ترتیب به دستور بازپرس پرونده، متهمان احضار شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که در این با زجویی‌ها با اعتراف به جرم خود مدعی شدند سکه‌ها را از فردی به نام عباس  گرفته‌اند.

به این ترتیب برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری عباس ادامه دارد.

کد خبر 45573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز