نیمه ماه مبارک رمضان، سالروز میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع)، سرور جوانان اهل بهشت است؛ روزی که از آن برای اکرام و اطعام ایتام و نیازمندان یاد می‌شود.

جشن رمضان

همه ساله در چنین روزی، خیّران و شهروندان نوعدوست به یاری افراد کم‌بضاعت می‌روند. در این گزارش با برنامه‌هایی که قرار است امشب و فردا در محله‌های مختلف جنوب تهران برای اکرام ایتام اجرا شود، آشنا می‌شوید و می‌توانید در آنها شرکت کنید.  

  • حضور ایتام در فرهنگسرای بهمن 
  • منطقه ۱۶

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۶ و به مناسبت ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) جشن بزرگ و باشکوهی در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد. «محمدرضارضوی‌فرد» رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه۱۶ بابیان این مطلب که هدف از اجرای این برنامه جلب و تشویق خیّران و نیکوکاران برای حمایت مادی و معنوی از ایتام منطقه و خانواده‌های آنهاست اضافه می‌کند: «در جشنی که فردا به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود، خیّران در کنارخانواده ایتام حضور دارند و در فضایی روحانی و معنوی، برای حمایت و پشتیبانی از این اقشار قدم برداشته خواهد شد. دراین روز سفره افطاری برای ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰نفر از ایتام و خانواده‌های آنها پهن خواهد شد و در پایان، خیّران و نیکوکاران شرکت‌کننده در مراسم به قدر توان و بضاعت خود سهمی را برای حمایت مادی از این بچه‌ها اعلام می‌کنند. » رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه عنوان می‌کند که جذب خیّران جدید برای حمایت از ایتام منطقه۱۶ در طول سال ادامه دارد.  

  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت(ع) در جوار امامزاده‌حسن(ع)  
  • منطقه ۱۷

امشب به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در گوشه و کنار منطقه۱۷‌ـ دارالشهدای تهران‌ـ مجالس جشن و سرور برپا و سفره‌های اطعام و اکرام روزه‌داران پهن می‌شود. آستان امامزاده حسن(ع) هم‌ بانی بزرگ‌ترین ضیافت معنوی منطقه خواهد بود. حجت‌الاسلام «حسین سرزعیم» مدیر آستان می‌گوید: «مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع)، محفل انس با قرآن کریم در حرم امامزاده حسن(ع) برگزار می‌شود. در این مراسم اهالی از قرائت «حسین شالچی» و «محمد کاکاوند» که جزو قاریان ممتاز کشورهستند، بهره‌مند می‌شوند. حجت‌الاسلام هاشمی از مدرسان سطوح عالی درس خارج حوزه علمیه قم، سخنران برنامه است و حاج «یوسف جان‌محمدی» مداحی مجلس را برعهده دارد. » امشب ۷۰۰شهروند منطقه نیز برای صرف افطار مهمان سفره احسان آستان حرم نواده امام‌حسن مجتبی(ع) هستند.

  • برگزاری ویژه‌برنامه ولادت در۲بوستان
  • منطقه ۱۸

کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیریت شهرداری منطقه۱۸ به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) برنامه مشترکی را برای حمایت و دستگیری از ایتام اجرا می‌کنند. «عیسی بیگدلی» رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه۱۸ با بیان اینکه در این روز ۱۵۰۰نفر از ایتام ساکن در محله‌های منطقه۱۸ مهمان سفره الهی در ماه مبارک رمضان هستند، می‌افزاید: «حضور ایتام در این برنامه‌ها با حفظ شأن و جایگاه انسانی آنها خواهد بود و طوری برنامه‌ریزی شده که با حضور دیگر خانواده‌ها و افراد خیّر و نیکوکار، این بچه‌ها شناسایی نشوند و مثل سایر شرکت‌کنندگان از برنامه‌ها استفاده کنند. » وی ادامه می‌دهد: «به جز بوستان گلستانه و بوستان گیاه‌شناسی، خیابان ابراهیم‌آباد محله یافت‌آباد هم برای برگزاری جشن میلاد انتخاب شده است. »

  • اکرام ۱۱۶۰نفر 
  • منطقه ۱۹

طرح اکرام هزار و ۱۶۰نفر از ایتام، کودکان‌کار و نیازمندان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در امامزاده علی اکبر(ع)، فرهنگسرای مهر و سرای محله شکوفه شمالی اجرا می‌شود. «بابک تهرانی» مدیر اداره رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه۱۹ با اشاره به اینکه سفره‌های اکرام از ابتدای ماه مبارک رمضان در مساجد و مراکز فرهنگی منطقه برپاست، می‌گوید: «با توجه به نامگذاری سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به روز اکرام، این طرح با انسجام بیشتری اجرا می‌شود و براساس آن هزار نفر از نیازمندان روستای پلایین، ۸۰نفر از کودکان‌کار مدرسه رویش و ۸۰نفر از ایتام محله شکوفه شمالی اطعام می‌شوند. برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و صنایع‌دستی و اجرای تئاتر از دیگر بخش‌های این مراسم است. »

  • اهدای ۵۰۰سبد کالا به خانواده‌های نیازمند 
  • منطقه ۲۰

کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرری همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) ۲۰۰سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کند.  «فاطمه محمدی» کارشناس واحد اکرام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرری در این‌باره می‌گوید: «توزیع سبدهای کالا را از چند روز پیش شروع کرده‌ایم و امشب و فردا نیز دومین مرحله از توزیع اقلام و سبدهای کالا را انجام می‌دهیم. پیش از این هم ۳۰۰سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده بود. »محمدی با اشاره به همکاری و مشارکت خوب خیّران در طرح اکرام می‌گوید: «بخش مهمی از اقلام توزیع شده بین خانواده‌های نیازمند را خیّران تأمین کرده‌اند. » وی درباره چگونگی جذب مشارکت خیّران می‌گوید: «رویکرد ما در طرح اکرام و محسنین، جذب مشارکت خیّران برای حمایت از کودکان یتیم یا کودکانی است که سرپرست خانواده به هر دلیل قادر به تأمین نیازهای آنها نیست. طبیعتاً در بین حامیان، افرادی وجود دارند که تمکن مالی بیشتری دارند. بنابراین با همکاری آنها اقلامی در قالب سبد کالا تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنیم. »
محمدی اضافه می‌کند: «جمعیت هدف ما در طرح اکرام و محسنین، آن دسته از خانواده‌های نیازمندی هستند که فرزرندان کوچک دارند و این طرح شامل همه خانواده‌های نیازمند منطقه نمی‌شود. علاوه بر توزیع سبدهای حمایتی، فرزندان خانواده‌های نیازمند در چند جشن و ضیافت افطار به مناسبت میلاد امام حسن(ع) شرکت می‌کنند. »
در همین زمینه شهرداری منطقه۲۰ هم با توزیع ۱۰۰سبدکالا در طرح اکرام شرکت کرده است. «محسن کریمی» رئیس اداره خدمات اجتماعی شهرداری منطقه۲۰ می‌گوید: «با کمک شورایاران و معتمدان محلی ۹۵۶خانواده نیازمند را شناسایی کرده‌ایم. این خانواده‌ها در ایام مختلف از جمله شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) با دریافت سبد کالا مورد حمایت قرار می‌گیرند. » کریمی اضافه می‌کند: «علاوه بر این ۱۰۰سبد کالا از طرف اداره آسیب‌های اجتماعی با کمک خیّران آماده شده و در نواحی هفتگانه هم اقلام مختلفی برای خانواده‌های نیازمند فراهم شده که امشب تقدیم آنها می‌شود. » او تأکید می‌کند: «ارائه کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مسلماً مقدار کمک‌ها بسیار بیشتر از این خواهد بود. »

کد خبر 441044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha