مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

آنها در خانه‌های امیدی را به روی نیازمندان گشوده‌اند که نام «خیریه» را یدک می‌کشند و زیر سقف این خانه‌ها نه‌تنها در ماه رمضان، بلکه در تمام طول سال برای باز کردن گره‌های زندگی نیازمندان چاره‌جویی می‌کنند.

خیریه

همشهری آنلاین- رابعه تیموری:در شب‌های رمضان خالی نماندن سفره افطار و سحر خانواده‌های بی‌بضاعت دغدغه آنها است وهر شب تا خاطرجمع نشوند که در همسایگی آنها روزه داری سر بی‌شام زمین نمی‌گذارد، خیالشان آسوده نمی‌شود. خیریه‌های سروش آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) ازجمله این خانه‌های امید هستند که از اولین روز ماه رمضان میزبان صدها روزه‌دار کم‌بضاعت در جنوب تهران بوده‌اند:

بیشتر بخوانید:ایرانیها جزء خیرترین مردم دنیا


هر روز پیش از غروب آفتاب میهمانان غریبه و آشنای پروین زنجانی یکی‌یکی سر می‌رسند. میهمانانی که از اولین روز ماه رمضان پای سفره افطار و شام خیریه سروش آسمانی نشسته‌اند و زنجانی دلش نمی‌آید آنها حتی یک شب دست خالی از در خیریه بگذرند. تعدادی از آنها در همسایگی خیریه زندگی می‌کنند و تعدادی هم که وصف سفره گشاده خیریه را شنیده‌اند، از گوشه کنار محله‌های جنوب شهر خود را به محله وصفنارد می‌رسانند. زنجانی تعریف می‌کند: «از اولین شب ماه رمضان توزیع افطار و شام را شروع کردیم و هر شب بیش از ٣٠٠ غذای گرم میان افراد تحت پوشش خیریه و سایر نیازمندان توزیع می‌شود.» بسیاری ازنیکوکارانی که دربرپایی این ضیافت ٣٠ روزه زنجانی را همراهی می‌کنند، افرادی متمول و صاحب ثروت نیستند، اما بانی شده‌اند تا خیراتی را که خودشان و دیگران برای اموات و درگذشتگان خود نذر کرده‌اند، جمع‌آوری و به‌دست روزه‌داران نیازمند برسانند. از روزی که پروین زنجانی و همسر مرحومش قسمتی از منزل و مغازه نقلی خود را به خیریه تبدیل کردند، حدود ١۵ سال می‌گذرد و در این سال‌ها روزه‌داران نیازمند جنوب شهردر ماه رمضان میهمان سفره‌های پربرکت این خانه هستند.

خانه‌های امید، میزبان روزه‌داران


تدارک افطاری برای ٣٠٠ خانواده

بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش خیریه حضرت زهرا (س) هم در کوچه پسکوچه‌های جنوب شهرزندگی می‌کنند، اما منزل فاطمه سادات سیدی که حکم دفتراین خیریه خانگی را دارد، در مرکز شهر قرارگرفته است. در ماه رمضان می‌همانان خیریه به ٣٠٠ خانواده تحت پوشش آن محدود می‌شود و فاطمه سادات سیدی و همسرش هر شب پیش از آن که پای سفره افطار خانواده ٤ نفری خود بنشینند، سور و سات افطار و شام این خانواده‌ها را به خانه‌های‌شان می‌فرستند. سیدی تعریف می‌کند: «ده سال پیش در اولین شب ماه رمضان، بر اثر حادثه‌ای منزل ما آتش گرفت، اما به لطف خدا دو فرزندم که در منزل تنها بودند، آسیبی ندیدند و من تصمیم گرفتم به شکرانه سلامتی آنها در شب شهادت امیرالمومنین (ع) افطاری پخش کنم. آن شب وقتی غذاهای نذری را به منزل خانواده‌های نیازمند رساندم، با دیدن خوشحالی آنها تصمیم گرفتم این نذر را هر سال ادا کنم. »در این سال‌ها خیران زیادی با خانواده سیدی همراه شده‌اند و منزل او به خانه امید افراد کم‌بضاعت بسیاری تبدیل شده است. اگر چه سیدی و همراهانش، در سایر ایام سال هم خانواده‌های نیازمند تحت پوشش خیریه را تنها نمی‌گذارند، اما در ماه رمضان جانانه‌تر از همیشه آستین بالا می‌زنند و ٣٠ شب از روزه‌داران کم‌بضاعت میزبانی می‌کنند.

کد خبر 841674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha