زهرا کریمی-خبرنگار: هرچه عقربه‌های ساعت به اذان مغرب نزدیک‌تر می‌شود، تعداد بازدیدکنندگان برج میلاد برای حضور در جشنواره رمضان بیشتر می‌شود.

جشن رمضان

گردشگران خارجی و داخلی، از هر سن و سالی برای حضور در جشنواره رمضان به برج میلاد آمده‌اند. پرواز بادبادک‌ها و کاغذهای رنگی در اطراف برج میلاد و شنیدن صدای موسیقی حال هر تازه‌واردی را خوب می‌کند. تعدادی از بازدیدکنندگان در گروه‌های چند نفره در حال گرفتن عکس یادگاری با نمای برج هستند. هنوز دقایقی به لحظه افطار باقی مانده است و برخی از خانواده‌ها در فضای سبز و روی میزهایی که از قبل تهیه دیده شده، سفره افطار می‌چینند. بخش‌های مختلف جشنواره رمضان و برنامه‌ها آنقدر جذاب و متنوع است که برای بازدید از همه آنها باید حوصله به‌خرج داد. اگر قصد بازدید از جشنواره رمضان امسال را دارید، این جشنواره تا ۱۳ خرداد در برج برپاست و شروع برگزاری مراسم از ساعت ۱۸ تا یک بامداد برگزار می‌شود.  

  •  بازدید برج برای کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت 

بازدید رایگان برج میلاد، دلفیناریوم و افطاری به کودکان نیازمند از جمله برنامه‌های است که با حمایت خیّران انجام می‌شود. هر روز ۱۰۰ کودک با همکاری اعضای برج میلاد در محوطه از بخش‌های جذاب برج دیدن می‌کنند و در پایان با افطاری ساده‌ای از آنها پذیرایی می‌شود.

  •  بادبادک‌های رنگی در آسمان 

بادبادک‌های رنگی بر فراز آسمان، نمایی دیگری به برج میلاد داده است. تعدادی از نوجوانان در گوشه‌ای از محوطه به دور از هیاهوی جشنواره مشغول بادبادک‌بازی هستند. رقص بادبادک‌ها در آسمان زیر نورهای رنگارنگ برج، زیبای محوطه را دو چندان کرده است.  

  • پویش هشتک حال خوب معنوی در فضای مجازی 

حال خوب معنوی یکی از برنامه‌هایی است که در فضای مجازی برای همراهان برج میلاد در ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده است. این پویش با موضوعات قرآنی و فرهنگی برای تقویت حال خوب معنوی طراحی شده است. اگر قصد دارید به این پویش ملحق شوید باید وارد سایت برج میلاد شوید و با ثبت‌نام در فضای مجازی این پویش را همراهی کنید.  

  • گذرگاه عروسک‌های خیمه شب بازی 

در بدو ورود به محوطه ورودی سالن برج میلاد عروسک‌های خیمه شب‌بازی حضور دارند و موضوعات مذهبی و قرآنی با صدای ۲ عروسک بزرگ در همه محوطه سالن پخش می‌شود. برنامه رأس ساعت ۱۸ آغاز شده و هر نیم ساعت نمایش دیگری با موضوعی متفاوت اجرا می‌شود. طرفداران این بخش از جشنواره از همه گروه‌های سنی هستند. فاصله بین ۲ نمایش، مسابقه خوانندگی برگزار می‌شود. حضور جوانان در این بخش بیشتر است. اعلام نام برنده، تشویق حضار را در پی دارد و صدای شادی در سالن می‌پیچید.

  • سفر در نوستالژی‌های کلاسیک 

بازدید از خودروهای کلاسیک به دلیل نوستالژیک بودنشان از پرطرفدارترین بخش‌های این جشنواره است. ۳۰ خودرو از قدیمی‌ترین خودروهایی که برخی از آنها برای افراد مشهور بوده در این جشنواره برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه در ساعت‌های نخست شروع جشنواره با استقبال خوب بازدیدکنندگان و به‌خصوص عکاسان و آقایان مواجه است و از شلوغ‌ترین بخش‌های جشنواره به شمار می‌آید.

  • شور کودکان در غرفه‌های بازی

صدای همهمه و خنده کودکان در فضا پیچیده است و اگر همراه فرزند خود به برج میلاد رفته باشید، به راحتی می‌توانید این غرفه را پیدا کنید. تنوع وسایل بازی خوب است اما طرفداران بازی جامپینگ و سرسره بادی کودکان بیش از سایر بازی‌هاست. در بخش آبراه شرقی تا چشم کار می‌کند کودکان مشغول بازی هستند. کمی دورتر از وسایل بازی، ۳ تلسکوپ برای رصد وجود دارد که برای نوجوانان جذاب است. نوجوانان سؤالات خود را از کارشناسان می‌پرسند و برخی دیگر مشغول رصد هستند.

  • غرفه گلابتون، پاتوق بانوان

بوی عطر گلاب شما را به سمت غرفه گلابگیری و عرقیجات راهنمایی می‌کند. نام این غرفه «گلابتون» است که برای بانوان جذاب‌تر است. ۳ دیگ بزرگ کنار هم چیده شده‌ و کارشناسان با تخصص و تجربه‌ای که دارند مراحل گلابگیری و خواص برخی از عرقیجات را آموزش می‌دهند.  

  • تابلو فرش‌های زیبا و گرانقیمت

کمتر کسی است که گذرش به نمایشگاه فرش دستبافت ایرانی بیفتد و مجذوب رنگ‌ها و طرح‌های زیبای آن نشود. از ابتدا تا انتهای سالن بیش از ۱۰ غرفه به نمایش فرش و تابلو فرش‌ها اختصاص داده شده است.  

  • جذابیت استارتاپ‌های قرآنی 

غرفه استارتاپ‌های قرآنی برای علاقه‌مندان به دنیای اپلیکیشن‌ها جذابیت دارد. این غرفه با به نمایش گذاشتن اپلیکیشن‌های حفظ سوره‌ها، تلاوت صحیح قرآن و داستان‌های قرآنی، نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

کد خبر 440916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha