چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با پایان گرفتن بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق بودجه، تغییرات جدی در لایحه پیشنهادی دولت صورت گرفت.

افزایش 14 هزار میلیارد تومانی حجم کل بودجه کشور، افزایش تعداد حکم‌های لایحه از 10 به 30 حکم، افزایش تعداد دستگاه‌های دارای ردیف مستقل بودجه‌ای از 69 دستگاه به 300 دستگاه و حفظ رویه قبلی نحوه ارتباط مالی دولت و شرکت ملی نفت، مهم‌ترین تغییرات لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق بودجه است. از سوی دیگر، کمیسیون تلفیق درباره قیمت و نحوه عرضه بنزین در سال آینده، تغییری در لایحه دولت که مبتنی بر ادامه روند فعلی است، صورت نداد اما امکان تغییر آن در صحن علنی مجلس وجود دارد.
لایحه بودجه قرار است سه‌شنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد طرح و بررسی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه درباره تغییرات لایحه بودجه در این کمیسیون گفت: بودجه کل کشور از 279 هزار میلیارد تومان پیشنهادی دولت به 293 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
از این افزایش رقمی بالغ بر 12 هزار و 200 میلیارد تومان مربوط به شفاف‌سازی قیمت حامل‌های انرژی است که به صورت جمعی خرجی عمل می‌کند و این بیشتر در جهت شفاف‌سازی بودجه است.  به گزارش فارس، رضا عبداللهی افزود: کمیسیون تلفیق در مجموع 2 هزار و 132 میلیارد تومان به کل بودجه کشور اضافه کرده است. وی گفت: با تغییرات رخ‌داده، بودجه عمومی دولت از 72 هزار میلیارد تومان به 74هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که دارای رشد 9/2 درصدی است. رئیس کمیسیون‌تلفیق‌بودجه تأکید کرد: کمیسیون از کاهش تعداد تبصره‌ها و ردیف‌ها در لایحه پیشنهادی دولت استقبال کرد و 10 حکم ارائه شده در این لایحه برای اجرای بودجه در سال آینده را به 30 حکم افزایش داد. وی این اقدام کمیسیون را در جهت ایجاد انضباط مالی و شفاف‌سازی‌ اجرای بودجه سال 87 عنوان کرد. وی گفت: در قانون بودجه سال 86 تعداد دستگاه‌های دارای ردیف بودجه 600 ردیف بود که در لایحه بودجه 87 به کمتر از 300 مورد کاهش پیدا کرد. عبداللهی درباره تعریف رابطه مالی شرکت ملی نفت (بهره مالکانه و تقسیم منابع درآمدی نفت به شرکت ملی نفت) و دولت گفت: در این باره قانون سال 86 در این زمینه ابقا و به تصویب رسید.

وضعیت بنزین
عبداللهی همچنین تأکید کرد: سقف یارانه بنزین و گازوئیل در سال آینده طبق لایحه پیشنهادی دولت 3 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و دولت از اختصاص یارانه بیشتر از منابع داخلی شرکت ملی نفت یا سایر منابع در سال آینده ممنوع شد. وی همچنین از اختصاص 10‌میلیارد دلار اعتبار از حساب ذخیره ارزی به‌عنوان تسهیلات برای بخش خصوصی و غیردولتی در سال آینده خبر داد.

اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری
مخبر کمیسیون تلفیق نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: برای اینکه این قانون بتواند اجرایی شود کلا مبلغ یک هزار و 340 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای این امر اختصاص پیدا کرد.
مفتح گفت: 900 میلیارد تومان از این مبلغ در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود و 740 میلیارد تومان دیگر کمیسیون به آن اضافه کرد.

کد خبر 43684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز