همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه ایران سفیر فرانسه را به دلیل تعدادی اعمال و اقدامات نسنجیده پاریس احضار کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بدنبال مواضع جانبدارانه فرانسه از رژیم صهیونیستی و اظهارات نسنجیده و غیر واقع بینانه مقامات فرانسوی بویژه عکس‌العمل نابخردانه به سخنان رییس جمهوری‌اسلامی‌ایران، برنارد پولتی، سفیر فرانسه در تهران را یکشنبه (14بهمن) احضار کرد.

به‌گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، بدنبال مواضع جانبدارانه فرانسه‌از رژیم صهیونیستی و اظهارات نسنجیده و غیرواقع‌بینانه مقامات فرانسه‌بویژه عکس‌العمل عجولانه و نابخردانه به اظهارات اخیر دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری در بوشهر درخصوص ‌رژیم صهیونیستی، سفیر فرانسه در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امورخارجه احضار شد.

براساس این گزارش مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه صبح روز یکشنبه، مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران را از مواضع اخیر فرانسه و تشدید لحن منفی این کشور همزمان با پیشرفت‌های اخیر مذاکرات ایران با مقامات اروپایی ، به سفیر فرانسه ابلاغ کرد.

 دولتیار، از این که مجامع بین‌المللی و مسوولان دولت فرانسه چشمان خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بسته‌اند و تحمل دیدگاه‌های رییس جمهوری ایران رادرمورد رویکردهای جنایتکارانه رژیم نژاد پرست صهیونیستی و یا موضوع هولوکاست ندارند ، عمیقا ابراز تاسف کرد.

وی همچنین با انتقاد از برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز فرانسه ، بر اهداف صلح‌آمیز برنامه‌های هسته‌ای ایران‌تاکید و اتهامات اخیر این کشور علیه فعالیت‌های ایران در امور هسته‌ای را رد کرد و آن را یک طنز سیاسی خواند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به اینکه فرانسه‌ غافل از واقعیت‌های موجود بین‌المللی، جلوتر از آمریکا حرکت‌می‌کند و مواضع تندی علیه ایران اتخاد کرده، ابراز کرد.

براساس این گزارش ، پولتی سفیر فرانسه در ایران نیز در پاسخ ، اعلام کرد: فرانسه حملات رژیم صهیونیستی در غزه را تایید نمی‌کند و بارها سفیر این رژیم در فرانسه را به خاطر مواضع‌اش به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

وی افزود: فرانسه ، جمهوری اسلامی ایران را دوست خود می‌داند و خواستار گسترش روابط خود در همه زمینه‌ها با ایران است.

کد خبر 43353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز