شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از زنان به عنوان قربانیان اعتیاد یاد کرد و گفت که ‪ ۵/۲‬درصد معتادان و ‪ ۲/۵‬درصد مصرف‌کنندگان مواد دخانی در ایران را زنان تشکیل می‌دهند.

به‌گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی‌مقدم شنبه (13بهمن) در همایش "زن و ارتقای امنیت اجتماعی" با اشاره به این آمار مرکز ملی مطالعات اعتیاد، گفت: این آمار نسبت به آمار مردان بسیار ناچیز است ، اما با توجه به فرهنگ جامعه ایرانی و قبح استعمال دخانیات یا مواد مخدر از سوی زنان، باعث شده این آمار نگران‌کننده باشد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: زنان ما تنها به علت مصرف مواد مخدر، قربانی محسوب نمی‌شوند، چرا که داشتن همسران معتاد و مشکلات ناشی از آن به زنان ما ضربه‌های روحی و اجتماعی فراوانی وارد می‌کند.

وی گفت: به تازگی استفاده از مواد دخانی نوعی تجددگرایی شده است که پیشتر مورد سرزنش بود.

دبیرکل ستادمبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: خال‌کوبی که زمانی در ایران تنها در بین مردان اراذل و اوباش مرسوم بود، امروز به دایره زنان ما نیز کشیده شده است.

وی همچنین گفت: در غرب از حساسیت‌ها و زیبایی‌های زن برای فروش کالاهای تجاری استفاده می‌شود وبرخی احساس می‌کنندمساله مطلوبی‌است، اما این بی‌حرمتی نسبت به زنان است.

 احمدی مقدم  افزود: با کمی تحقیق و بررسی در جوامعی که مدعی افزایش حقوق زنان هستند، مشاهده می‌کنیم حقوق شغلی آنان نسبت به مردان در درجه بسیار پایین‌تری قرار دارد، حال آنکه جوامع آنها مدعی افزایش حقوق اجتماعی زنان هستند. وی گفت: از نظر اسلام در برخی مسائل جایگاه زنان بسیار بالاتر از مردان است.

فرمانده ناجا با با بیان اینکه امروز سلامتی از چهار بعد روانی ، روحی، اجتماعی و جسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: اگر فردی در یکی ازابعاد با مشکل روبرو شده باشد، یک فرد سالم محسوب نمی‌شود.

به گفته وی، سلامت اجتماعی از اهم ابعاد سلامت انسانی است که اولین رکن آن از خانه و با وجود زن آغاز می‌شود.

احمدی مقدم، خانواده سالم را لزوم داشتن جامعه سالم دانست و گفت: پس از خروج زن از خانه، غرب دچار مشکلات متعددی شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج اشاره کرد.

کد خبر 43274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز